تشریح دستاوردهای دولت یازدهم در نشست خبری استاندار البرز

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در نشست خبری، عملکرد ۴ ساله دولت یازدهم را تشریح کرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،«حمیدطهائی» پیش از ظهر امروز ۲۲ مرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، به تشریح عملکرد دولت یازدهم پرداخت.
بینش و قدرت تحلیل لازمه کار حرفه ای در عرصه رسانه
وی در بدو این نشست با گرامیداشت 17 مرداد،«روز خبرنگار»،به رسالت حرفه ای رسانه ها و لزوم تحلیل و بینش عمیق تأکید کرد و گفت: در پیام رسانی به جامعه علاوه بر بروزرسانی اطلاعات، تحلیل عملکردها نیز به مردم کمک خواهد کرد و اصحاب رسانه در برنامه ریزی برای آینده می توانند از این نظرات که حاصل تراوشات فکری است استفاده کرده و اثرگذار باشند.
طهائی با تاکید بر اینکه امیدوارم خبرنگاران قدردان این رسالت باشند، به مقایسه شرایط کشور پیش از آغاز بکار دولت یازدهم و پس از آن پرداخت و افزود: ۴ سال تلاش دولت، موجب تغییرات و تحولات و رسیدن به نقطه مطلوب فعلی شد. در سال ۹۲ با تحویل دولت، منابع درآمدی کاهش یافته و دیوار حصر اقتصادی تنگ تر شده بود و واحدهای تولیدی به پایین ترین حد ظرفیت رسیده بودند و به واسطه تحریم موجودی انبارها تقلیل و در نهایت منجر به کاهش تولید شده بود.
وی با اشاره به سونامی بیکاری حاکم بر کشور قبل آغاز بکار دولت یازدهم افزود: تعطیلی واحدها، مضاف بر شرایط آن دوران در کنار فارغ التحصیلانی که نیاز به اشتغال داشتند، همین طور تورم ۴۵ درصدی، نوسان در نرخ ارز و رکود، گریبانگیر جامعه بود و از سویی نیز نگاه دنیا به ایران به عنوان یک کشور جنگ طلب، زمینه ساز تنگ تر شدن عرصه برخورد ها و تحریم ها بود و اگر چه تحریم مانع رشد ما نشد.
دولت تدبیر و امید دیوارهای حصر اقتصادی را فرو ریخت
استاندار البرز بیان کرد: پویایی مردم و آمادگی آنها در برابر حصر اقتصادی و برخورد با دشمنان نعمتی برای جامعه بود تا اینکه با آغاز بکار دولت تدبیر و امید، دیوارهای حصر اقتصادی فرو ریخت و در مذاکره با دنیا،انرژی هسته ای را حق مسلم ایران دانست و ۱۲ قطع نامه آژانس را لغو کرد تا جامعه جهانی ما را صلح طلب با تاریخی درخشان قلمداد کند.
طهائی ادامه داد: در استان البرز تلاش کردیم در حوزه اقتصادی رکود را برداشته و واحدهای تولیدی را چراغ روشن نگاه داریم و موجب احیای آنها شویم؛ برجام،درها را به روی واحدهای تولیدی باز کرد و حضور البرز در کشورهای مختلف و قراردادها موجب ثمرات خوبی شد و در البرز واحدهایی با ۱۷ سال تعطیلی مجددا جشن احیا گرفتند و به چرخه تولید بازگشتند.
استاندار البرز در ادامه با اشاره به ۲ طرح بزرگ ملی که سال ۹۵ در البرز کلید خورد، خاطرنشان کرد: راه اندازی کارخانه تولید قند مایع از ذرت برای نخستین بار در کشور که با عیار بالا تولید شد و ۵ کشور در دنیا دارای این فناوری بودند یکی از بزرگترین دستاوردهای اقتصادی تولیدکنندگان در البرز بود.
وی بیان کرد: در این مدت ۲۳ هیات خارجی در البرز حضور پیدا کردند و این استان رتبه ۲ سرمایه گذاری محقق شده صنعتی را کسب کرد، علاوه بر این کسب رتبه ۲ صنایع غذایی رتبه ۹ تعداد واحدهای صنعتی، راه اندازی شهرک سلامت، رسیدن به رتبه نخست در جدب سرمایه گذاری و اشتعال البرز در سال ۹۵ و رشد ۳۵ درصدی در طرح های صنعتی را طی این مدت در البرز شاهد بوده ایم.
طهائی ادامه داد: همچنین گمرک البرز نیز در این مدت فعال بوده و در معافیت های گمرکی رتبه ۴ کشور را کسب کرده ایم؛ علاوه بر این ۴۰ میلیارد تومان نیز سرمایه گذاری برای بهره مندی از تجهیزات و ماشین آلات تولیدی داشته ایم.
استاندار البرز گفت: در این مدت، اشتغال در صنعت ۱ و نیم برابر تحقق پیدا کرد و گازرسانی به واحدهای کوثر انجام شد؛مشعل گاز طالقان پس از سالها افروخته شد و در اشتهارد آب شیرین به بهره برداری رسید.
البرز در الفبای رتبه های نخست کشوری
وی بیان کرد: البرز به لحاظ وسعت محدود اما در فناوری کشاورزی، دستاوردهای شاخصی در کشور دارد. ۷۴ هزار هکتار وسعت مناطق کشاورزی این استان است، در تولید تخم مرغ طی سال ۹۵ در رتبه دوم کشور قرا گرفتیم و با ۱۱ درصد تولید، رتبه ۵ در گاوهای اصلاح نژاد شده ،در تولید شیر گاو اصیل از متوسط تولید ۲۸ کیلو در البرز به ۳۴ کیلو تولید رسیدیم و رتبه ۱۲ محصولات باغی را کسب کردیم.
طهائی همچنین، رتبه ۱ کشوری گل لاله و و ثبت جهانی لاله سفید البرز و اخذ رتبه 2 کشور در تولید نهال، رتبه 4 کشوردر دستیابی به محصولات گندم، رتبه اول کشور در 70 تن در هکتار آلو،55 تن گیلاس، رتبه سوم در تولید کلزا و پنبه، رتبه دوم تولید قارچ، رتبه اول هلو و شلیل را از جمله موفقیت ها در تولید محصولات زراعی و باغی عنوان کرد.
سرمایه گذاری 534 میلیون دلاری پس از برجام در البرز / کسب رتبه سوم کشور درفروش محصولات دانش بنیان
استاندار البرز، رشد 95 درصدی فعالیت های دانش بنیان در حوزه های فنی - مهندسی- برق - مخابرات - دارویی و پزشکی را نیز از دستاوردهای علمی - تحقیقاتی این استان ذکر کرد و گفت: در فروش محصولات دانش بنیان، رتبه سوم کشور را پس از تهران و خراسان رضوی کسب کرده ایم.
وی افزود: حضور 17 شرکت سرمایه گذار خارجی که عمدتاً پس از برجام همکاری خود را آغاز کردند موجب شد تا 534 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در دولت تدبیر و امید شاهد باشیم و همین امر نیز سبب ساز آن گردید تا در کشور رتبه سوم را در جذب سرمایه گذاری خارجی کسب نماییم.
از سرمایه گذاری 900 میلیاردی در توسعه شاخص های فناوری تا واگذاری بیش از 500 خدمت الکترونیک
طهائی موفقیت های البرز در تحقق دولت الکترونیک را نیز خاطرنشان کرد و ادامه داد: رشد 91 درصدی خدمات دولت الکترونیک و واگذاری 239 خدمت از 79 خدمت در سال 92 از جمله اقدامات انجام شده در این بخش بوده است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری 900 میلیارد تومانی برای توسعه شاخص های فناوری در این استان افزود: از 78 خدمت الکترونیکی در سازمان ها و ادارات، 575 خدمت در سالجاری به صورت الکترونیکی انجام می شود و در حوزه خدمات اینترنتی نیز از رشد 75 درصدی پهنای باند برخوردار شده ایم.
استاندار البرز گفت: ظرفیت پهنای باند در البرز از 6 گیگابیت به 64 گیگابیت رسیده و 210 روستای استان البرز از اینترنت پر سرعت برخوردار شده اند.
«گردشگری و خدمات» چشم انداز شغلی در البرز
طهائی در ادامه با اشاره به اینکه 41 جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با 275 مصوبه همراه بوده است،گفت: تمامی تصمیمات این ستاد برای رونق اقتصاد و ایجاد شغل صورت گرفته بنحوی که ۲.۲ درصد اشتغال استان البرز در بخش کشاورزی، ۴۱.۱ درصد اشتغال در بخش صنعت و باقی در حوزه خدمات است‌.
طهائی با اشاره به اینکه طی سال ۹۲ بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۹۶۹ نفر بیمه بیکاری می‌گرفتند که اکنون این رقم به ۱۱ هزار و ۸۷۰ نفر رسیده است، اظهار کرد: مطالعات جامعی در خصوص مسافربری کردن فرودگاه پیام انجام خواهد پذیرفت، اتصال ریل راه‌آهن به فرودگاه ازجمله اقداماتی است که انجام می‌گیرد.
وی افزود: چشم انداز اشتغال استان درآینده در حوزه خدمات و گردشگری ترسیم شده است چرا که سقف نیاز در سایر بخش ها به اتمام رسیده و در دو حوزه مذکور بیش از پیش باید برای ایجاد شغل تلاش کرد.
البرز کریدور علم و فناوری کشور
طهائی در اضافه کرد: استان البرز جزو کریدور علم و فناوری کشور است که می توان در این حوزه با دانایی محوری و تولید و صنایع شاهد توسعه در حوزه خدمات باشیم.
اخذ مجوز مسافربری از فرودگاه پیام
وی با اشاره به بسترهایی که در فرودگاه پیام ایجاد شده نیز گفت: در این خصوص از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجوز فعال شدن بخش مسافربری این فرودگاه اخذ شد ه تا برای منطقه و استان البرز تحول ساز باشد؛ همچنین با اتصال ریل راه آهن به فرودگاه پیام شاهد پیشرفت های شگرفی خواهیم بود.
طرح های عمران و شهری برای کاهش بار ترافیکی
استاندار در رابطه با توسعه راه ها و کاهش بار ترافیک استان نیز خاطرنشان کرد: تکمیل مسیر ادامه شهید همت و در امتداد آن پروژه شهدای البرز،احداث کنار گذر شمالی استان، با توجه به عناصر ساختاری در مبلمان شهری متناسب با بام کرج از جمله اقداماتی است که بخشی از آن اجرایی شده است و در کنار آن، تکمیل بزرگراه تهران - شمال از پروژه های ارزشمند در سرفصل عمران و شهری خواهد بود.
وی احداث آنتن جنوبی کرج در مسیر ورودی استان و امتداد آن تا انبار نفت کرج را نیز دیگر پروژه ای عنوان کرد که در کاهش بار ترافیکی استان اجرایی خواهد شد.
طهائی در ادامه اخذ مصوبه نگهداری مسیر شمشک -دیزین , رفع نقاط حادثه خیز و بهبود عبور و مرور در مسیر، پیگیری احداث باغ موزه دفاع مقدس استان، مکاتبه به محضر مقام معظم رهبری جهت احیاء باغ سیب مهرشهر کرج،پیگیری راه اندازی ایستگاه متروی گرمدره،اخذ مصوبه راه اندازی خط BRT و توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک،راه اندازی قطار های ریل باس راه آهن و تسهیل رفت و آمد شهروندان از تهران تا هشتگرد،تهیه شناسنامه جامع روستایی استان البرز کلیه روستاهای استان،صدور 1000سند روستایی
تصویب و ابلاغ طرح هادی در 38 روستا و بازنگری در 56 روستای استان،ترمیم شبکه آبرسانی 144 روستای استان،انتقال آب 10 روستا به آبفای روستایی و 50 روستا،برق رسانی به روستای سفیدارک،تهیه و ابلاغ طرح تفصیلی شهر محمدشهر، آسارا، هشتگرد، ماهدشت، کمالشهر، اشتهارد، چهارباغ، اشتهارد، کوهسار، تنکمان، نظرآباد، طالقان، شهرجدید هشتگرد،گرمدره، مشکین دشت را نیز از جمله برنامه های انجام شده 4 ساله دولت در استان البرز اعلام کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =