۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
تکمیل متروی کرج با ۲۰۰۰ میلیارد اعتبار

استاندار البرز با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری کرج به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: با ورود به این پروژه متوجه شدم قرارداد از ابتدای انعقاد صحیح نبوده است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، «سید حمید طهائی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، در پاسخ به خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه قطار شهری کرج، اظهار کرد: قطار شهری برای برون‌رفت از مشکل ترافیکی حائز اهمیت است که تاکنون وقت زیادی را از بنده و همکارانم گرفته است.
وی بابیان اینکه جلسات زیادی در استانداری البرز و تهران با حضور اعضای هیئت‌مدیره و نمایندگان برگزارشده است، افزود: در اولین جلسه برگزارشده در این خصوص سخنان زیادی در رابطه با شرکت پیمانکار شنیدم، با ورود به این پروژه متوجه شدم قرارداد از ابتدای انعقاد صحیح نبوده است.
طهائی تصریح کرد: دولت در بودجه‌های سنواتی سقف اعتبارات خود در خصوص این پروژه را پرداخت کرد از طرفی شهرداری درصدد بود در راستای تأمین اعتبار لازم تهاتر زمین را اجرایی کند که موردقبول پیمانکار واقع نشد.
وی با اشاره به اینکه ادامه این روند سبب تعطیلی ۱۲ ساله پروژه قطار شهری کرج شده است، گفت: این مسائل با هیئت‌مدیره شرکت پیمانکار مطرح اما پیمانکار تهاتر زمین را نپذیرفت چراکه بر این باور بود فروش اراضی کاری سخت و امکان‌ناپذیر است.
وی بابیان اینکه تمام این موارد سبب شد به این نتیجه برسیم که پروژه توسط این پیمانکار اجرایی نخواهد شد، اظهار کرد: به‌ناچار مشکلات به وزیر مربوطه گزارش و مشخص شد تمام مسئولان مخالف ادامه پروژه توسط پیمانکار پروژه هستند.
استاندار البرز گفت: ادامه پروژه قطار شهری کرج به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تأمین یک‌سوم این اعتبار توسط پیمانکار جزء شروط ادامه پروژه بود که محقق نشد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای توسط شرکت پیمانکار پروژه قطار شهری کرج، شهرداری و شورای شهر بدون اطلاع بنده، اظهار کرد: با توجه به شکایت شهرداری و از نگاه قانون، پیمانکار پروژه بایستی خلع ید شود، به این جمع‌بندی رسیدیم که پیمانکار توان اجرای پروژه قطار شهری کرج را ندارد و متأسفانه تنها زمان را از ما گرفتند.
طهائی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اخذ مجوزهای زیست‌محیطی برای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف ضروری است که این امر در استان البرز به‌طور جد موردتوجه قرار می‌گیرد.
استاندار البرز با تأکید بر اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان مبحث مهم انتقال زندان‌ها مطالبه شد، گفت: نهایت تصمیم بر این شد زندانیان ملی در استان کاهش پیدا کند.
وی بابیان اینکه انتقال زندان از حریم شهری استان مدنظر بنده است، خاطرنشان کرد: امید است در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی باشیم‌.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =