آذری‌جهرمی: ۱۲سال از فناوری دنیا عقب‌تریم

وزیر پیشنهادی فناوری و ارتباطات گفت: «دنیای مجازی فرصت و تهدید را به همراه خود دارد؛ برنامه ما این است که از فرصت ها استفاده کنیم و تهدیدها را دفع کنیم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران در نشست با محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم گفت:«مدیران کشور بیشتر هزینه ای هستند تا درآمدی؛با اين حال اما ویژگی خوبی که آذری جهرمی دارد پاسخگو بودن و اقتصادی بودن ايشان است که این اتفاق موجب خوشحالی ما شده است.»

او ادامه داد: «با دولت برای جوان کردن وزیران چانه‌زنی‌های زیادی انجام داده‌ایم اما در مواردی به نتیجه نرسیدیم امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و وزارتخانه‌ها، معاونین جوان خود را برای تصدی پست وزارت انتخاب کنند.»

رييس اتاق تهران تصريح كرد: «حضور وزیر جوان ارتباطات در دولت دوازدهم مورد نیاز بود که امیدواریم در صورت انتخاب وزیر پیشنهادی جوانگرایی در دولت محقق شده و ادامه یابد.البته اقتصادی بودن وزیر ارتباطات از جمله نکات مثبت آقای آذری جهرمی است که این را می‌توان از صحبت‌های وی در اتاق بازرگانی مورد توجه قرار داد.»

خوانساری اظهار کرد: «افزایش پهن باند برای توسعه کسب و کار ضروری است که باید مورد توجه جدی وزیر پیشنهادی قرارگیرد.»

12 سال غفلت از تكنولوژي

در این نشست، محمدجواد آذری‌جهرمی پس از پیشنهادها و سوال‌هایی که تشکل ها مطرح کردند، گفت: «در کشورهای در حال توسعه در ICT میزان درصد اشتغال فناوری و اطلاعات از کل اشتغال ۱.۷۸ درصد است. این در حالی است که در سال ۱۳۹۴ در ایران این رقم به ۰.۲ درصد بوده است. مجموعه شغل های ایجاد شده در سال ۱۳۹۴ تنها ۵۰ هزار شغل در بخش فناوری بوده است. اما در سال ۱۳۹۵ با تمام موانعی که به این بخش وارد شد این رقم به ۱۰۰ هزار شغل رسید.»

او ادامه داد: «از این آمارها می توان برداشت کرد که در کشور ظرفیت ها به اندازه كافي وجود دارد. نیروی کار داریم. پتانسیل داریم و بازار نیز داریم. برماست که به هدف اشغالزایی برسیم. در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور اشغالزایی است و ما باید دراین حوزه ورود کنیم و از این طریق ثروت کشور افزایش پیدا می کند، از طرف دیگر رفاه مردم نیز بیشتر می شود و سطح زندگی افزایش پیدا می کند.»

آذری جهرمی افزود: «۱۲ سال است كه بخش فناوری و اطلاعات مورد غفلت قرار گرفته، به طوری که علاوه بر غفلت، مقابله با تکنولوژی و فناوری هم صورت گرفته است. اگر زمانی که 3G و 4G  وارد کشور ما شدند را با کشورهای دیگر مقاسه کنیم  12 سال غفلت ديده مي شود که بخشی از شرایط تحقق این امر نبود سرمایه‌گذاری و بخشی از آن به خاطر مقابله با تکنولوژی بود.»

وزیر پیشنهادی ارتباطات عنوان کرد: «در ابتدای کار دولت با این تاخیر مواجه بودیم. همچنین با چالش‌های دسترسی در مناطق مختلف کشور مواجه شدیم. توسعه دسترسی در ابتدای کار دولت با چالش‌ها و محدودیت‌هایی حتی در حوزه فقهی مواجه بود اما دولت تاثیرگذاری این حوزه را می‌دانست و رهبر معظم انقلاب نیز به دکترین این امر توجه داشتند.»

او بیان کرد: «دنیای مجازی فرصت و تهدید را به همراه خود دارد؛ برنامه ما این است که از فرصت ها استفاده کنیم و تهدیدها را دفع کنیم. باید بتوانیم شغل ایجاد کنیم و از این طریق فرهنگ ارتقا پیدا کند. در روایات نیز به امر توجه شده است که از دری که فقر وارد شود دین خارج می ‌شود.»

آذری جهرمی با اشاره به وعده دولت برای ایجاد ۹۰۰ هزار شغل در کشور، گفت: «از وعده ای که رییس جمهوری دادند ۱۰۰ هزار شغل برای بخش ICT خواهد بود. یکی از مهمترین شاخص ها در فناوری دسترسی راحت به بازار است. در حالی که در برخی از مناطق روستایی سرویس های ما سرویس های مطلوبی نیست. به طوری که تعهد داده شده سرعت را ۲۰ مگابایت بر ثانیه برسانیم.»

او گفت: «توسعه دسترسی در ابتدای کار دولت با چالش‌ها و محدودیت‌هایی حتی در حوزه فقهی مواجه بود، اما دولت تاثیرگذاری این حوزه را می‌دانست و رهبر معظم انقلاب نیز به دکترین این امر توجه داشتند.»

وزیر پیشنهاد فناوری در رابطه با قانون کپی رایت در کشور گفت: «قانون کپی رایت برای سال ۱۳۴۸ است که در تجارت الکترونیکی تطبیق داده شده است، اما وقتی به محاکم قضایی مراجعه می شود، متوجه می شویم این قانون کفایت لازم را ندارد. اگر قرار است اقتصاد دیجیتال در کشور شکل بگیرد باید مشکل حریم خصوصی حل شود.»

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    "آذری جهرمی:۱۲سال از فناوری دنیا عقب‌تریم" منظورتون فناوري شنوده ديگه
    • نوری A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      167 8
      با سلام: احتراما" منظور ایشان 120 سال بوده و 12 سال غلط چاپی می باشد.
    • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      131 5
      درود بر شما هم وطن نكته سنج
    • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      بدون شناخت نظر میدین. در برنامه های صدا و سیما ایشون بارها از آزادی فضای مجازی سخن گفتن و دفاع کردن از حضور تلگرام در ایران.. خودش هم معاون همین وزیر ارتباطات فعلی هست که بارها جلوی فیلترینگ ایستاده. به روحانی اعتماد کنیم
    • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      منظور آقای وزیر فناوری نوین هست،شما چرا اینقدر دنبال حاشیه هستید
    • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      14 95
      متاسفانه مردمانی فوق العاده جو گیر و سطحی هستیم که بدون شناخت درست افراد و صرفا براساس گفته های دیگران افراد رو قضاوت می کنیم
    • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      151 3
      اتفاقا در فناوریهایی مثل شنود و پارازیت 12 سال جلوتریم
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      149 1
      تو بعضی امور حتی ما 12 سال از بقیه دنیا جلوتریم مثلا جوان داریم از سن 27 سالگی عضو هیات مدیره بزرگترین اپراتور ها و شرکتهای دولتی میشه یعنی با سابقه کاری 4 یا 5 سال کجای دنیا اینقدر جوانها زود رشد میکنن ؟
    • فرهاد IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      101 4
      با وجود امثال این آقا 120 سال عقبیم
    • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      61 1
      بی نام یکی مونده به آخر. پسر عالی گفتی.
    • بی نام DE ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      17 1
      خخخخخخخخخخ چقدر دلم برای این ملت ساده لوح ساده دل می سوزه فکر می کنن مثلا یه جوون بیاد با یه پیر فرقی داره عزیز دلم اهداف از پیش تعیین شده است اینها کاره ای نیستند که...به روحانی اعتماد کنیم رو چه حساب باید اعتماد کنیم رو حساب هزاران شعاری که داد و هر روز فقط به فکر گران کردن اب و برق و گاز و بنزین و حذف یارانه است؟
    • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      14 1
      جالبه از چند هفته قبل که لیست و اسم ایشون بیاد همکاراش سعی کردن برن در ویکیپدیا براش صفحه بسازن الان هم همه جا دارن کامنت میذارن که این ادم عالی است و..در حالی که سوابق ایشون متاسفانه بیشتر در حوزه امنیتی است و خدا میدونه بعد اینکه وزیر بشه دوستان چه برنامه ای برای شنود بیشتر دارند امبیدوارم که مجلس هوشیار باشه و بهش رای نده این ادم قطعا برای این اومده که بتونن مخابرات و ارتباطات رو دوستانشون در کنترل بگیرند و شنود بیشتر داشته باشند مطمئن باشید قیمت اینترنت رو هم بالات میبره و به درد این کار نمیخوره و تازه یک دردسر هم برای کاربران خواهد بود. فرصت و تهدید هم منظورش همون ف رصتها و تهدیدهای امنیتی است ایشون معلوم نیست چطور به سرعت با مدرک قدرت وارد مخابرات شده و خودش رو به اینجا رسانده
    • بی نام DE ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      4 19
      طلا که پاکه چه منتش به خاکه؟ مگه چکار می کنی که با شنود مخالفی؟ من کاری نمی کنم، اگه واسه امنیت ایران شنود لازمه چرا باهاش مخالفت کنم؟
    • بی نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      19 1
      آقا مگه فوتباله که جوانگرایی کنن وزیر باید مسلط و باتجربه باشه تا مثل اقای کلانتری بعد 20 سال نگه ما مهندس بیسواد بودیم اشتباه کردیم سد ساختیم همه جا مملکت خشک شد تموم شد رفت اقا کل عمر ما تو همین اشتباهات شما ازبین رفت
    • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      1 6
      شنود در همه کشورها من جمله آمریکا و کانادا و کشورهای اروپایی هست و شما هم اگر ریگی به کفش دارید بهتر است نگران باشید.
    • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      6 0
      با این وزیرانی که اقای روحانی معرفی کردند مشخص شد که چقدر دنبال احقاق شعار ها و حقوق مردم هستند نمونه اش همین وزیر و داستان شنود و نمونه اش وزیرانی که چند دهه در پست های بالای مملکتی بودند و دوباره قرار است باشند و نتیجه کار همین ها در دهه ها وضع امروز کشور است.
    • منوچهر A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
      3 0
      میخواستند به دهه شصتی ها بفهمونند که اگه خواستید پیشرفت کنید باید چه کارهایی بکنید .
  • امیرحسین RO ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    خیلی خوشحالم که یک وزیر جوان به مجلس معرفی شده ، ان شالا را بیاره ، لااقل حرف دل ما رو می فهمه
    • بی نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      157 6
      اره البته از طریق شنود می فهمه
    • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      113 5
      از اینکه جوون هست خوشحال و از اینکه سابقه ی اطلاعاتی داره ناراحتم
    • رحیم IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      104 2
      جوان و پیر نداره.قرار نیست کسی حرف مردم رو بفهمه.این حرفها توجیه برای تایید از پیش برنامه ریزی شده این بابا هستش.
    • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      5 80
      از درایت آقای روحانی است
    • م ر GB ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      72 2
      به فرد ناپخته مسیولیت مهم بدی فاجعه میشه محمود میشه
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    67 4
    12 سال عدد بسیار بسیار ناچیزیه.این عدد را در ده ضب کنیم درستتره.نه اینکه با 120 سال قبلتر کشورهای پیشرفته نگاه کنیم و ببینیم اونجاییم نه.یعنی 120 سال طول میکشه اینجایی که الان هستن ما برسیم. مستندی میدیدم فقط در یک مورد علم بحث میشد.میکروسکوپ هایی که اجسام ریز رو هزاران برابر میکرد. فن اوریهای حمل و نقل.تلسکوپها.موتورهای صنعتی.حتی بحث هسته ای که اینقدر هزینه کردیم و دادیم.و.......
    • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      46 2
      خیلی عقبیم
    • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      4 1
      اشتباه نکرده 12 سال نوری منظورش بوده....ما به اندازه تاریخ 2500 ساله عقبیم..
    • رر A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      18 13
      ولی از نظر علم پزشکی از دنیا عقب نیستیم.قابل توجه مهندسین عزیز که ثمره کارشون این شده که یک همکارتون داره میگه ۱۲ سال عقبیم
    • بی نام RO ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      4 2
      من فکر میکنم که این آقای جهرمی را وزیر ارتباطات می گذارند ولی افراد پشت پرده و پنهان که اسم آنها در اخبار نیست، وزارت خانه را می گردانند. این آقا هم تدارکاتچی آنها میشه و هم به عنوان وزیر جوان کابینه معروف میشه.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      5 1
      دوست من از نظر پزشکی ما دهه ها عقب هستیم چه در زمینه علوم پزشکی که پزشکان ما دهه ها عقب هستند چه در زمینه فناوری، شما اطلاع نداری نمی دانی چه خبر است نمونه کوچک ان سی تی اسکنر ها در کشور است در حالی که در دنیا سی تی اسکنر های 520 و 640 اسلایس در حال تبدیل شدن و به رایج ترین و نرم تصویربردای پزشکی هستند حتی یک نمونه انها در کشور موجود نیست و فقط 2 اسکنر 256 در کل کشور برای 80 میلیون ایرانی موجود است و اکثر مطلق اسکنر های کشور زیر 64 اسلایس و 16 اسلایس هستند و حتی تعداد همین دستگاه های موجود هم با استانداردها فاصله چشمگیری دارد.
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    63 2
    این از اون فرصت و تهدیدی هاس ... به درد نمیخوره ... میخواد مخمون رو سوراخ کنه ...
  • همكار IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    5 97
    با سلام آقاي دكتر روحاني در انتخاب وزير ارتباطات بزرگترين خدمت را به مردم كرده است و يقينا نتيجه آن را همه مردم احساس خواهند كرد و مهندس جهرمي اثبات خواهد كرد كه اعتماد به جوانها با تفكر و انديشه روز چقدر در مديريت كلان كشور تاثير گذار است . با آرزوي موفقيت
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    145 5
    یک وزیر اطلاعاتی در وزارت ارتباطات نشان دهنده تفکر رییس جمهور ما است چقدر برای رای اوردن روحانی ما دعا کردیم چه شعارهایی
    • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      24 0
      خب خود روحانی سالها پست امنیتی داشته رگ و پی و جوهرش در سمتهای امنیتی شکل گرفته نمیتونه خودشو 180 درجه تغییر بده
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    64 2
    حداقل 100 سال عقبیم از لحاظ تکنولوژی و ساخت ادوات الکترونیکی
  • بی نام GB ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    63 10
    ظاهرا ۹۰ درصد متن خبر رو نمی خونند و فقط به کامنت‌ها توجه می‌کنند. کلی درباره این جمله توضیح داده. نخونده منظورش رو فهمیدی. نگران نباش، از نظر شنود بیشتر از ۱۲ سال جلوییم...
    • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      6 19
      اکثرا جاهایی که مطلب پر بحث شده همینطور است, طرف حوصله خوندن نداره و تصور می کنه الان نظری که قرار میدهد زیر خبر اخر کمال و درایت و روشن اندیشی هست
  • مستمری بگیر A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    2 14
    به عدم تبادل اطلاعات هویتی خانواده مستمری بگیرها توسط سازمان تامین اجتماعی وثبت احوال ، مستمری بگیرها هرشش ماه جهت مطابقت وضعیت افراد تحت تکفل ، بطور حضوری به واحد مستمری شعبه مربوطه مراجعه کنند..امیدواریم آقای جهرمی اگر به مسند وزارت رسیدند با فراهم نمودن لینک اطلاعات هویتی در ثبت احوال با سازمان تامین اجتماعی ، کرامت مستمری بگیر ها را احیا ء کنند.
    • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      14 0
      این مساله در تامین اجتماعی برای اینه مه می خوان ببینن طرف زنده است یا نه،برای اون موردی که شما گفتید نیست.خیلی هم بد است،تو سرما و گرما ،تو آلودگی هوا و... تازه برای ما که عدد ثابتی هم نیست،خودشون م می گن کی بیاید.یه بار پنج ماهه،یه بار ۹ ماه،یه بار شش ماه...
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    78 2
    چه خوب میشه اگر مدیران ما اگر از چیزی خبر ندارند اصلا حرف نزنند. می گفتند ایشان عجوبه فناوری اطلاعات و آی تی است اما حقیقتاً و اگر عمیقا به این حرف که "12 سال از فناوری دنیا عقبیم" که از دهان گوهربار ایشان بیرون آمده است فکر شود معلوم میشود که ایشان 12 سال فقط از اخبار فناوری اطلاعات دنیا عقب هستند، خود فناوری پیشکش ... الان فناوریهایی در دنیا مورد استفاده قرار میگیرد که تا 20 سال دیگه هم ما به آنها نخواهیم رسید برادر ... آخه فناوری مگه فقط به 3 جی و 4 جی هست که ایشان مبنای مقایسه می گیرند ... خدا به داد فناوری اطلاعات در دوره دوازهم برسد با این وزیر بسیار مطلع ....
  • بی نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    77 1
    پشت این انتصاب داستانها نهفته است که بعدا" صدایش در می آید. اینهمه استاد مخابرات در کشور داریم بعد یک جوانک برای تکنولوژی بسیار پیچیده و البته سودآور. در ضمن این عکس خیلی قدیمی است وضعیت ایشان الان گونه دیگری است. صنعت مخابرات تا مغز استخوان به خارج وابسته است با پورسانتها و معاملات کلان، هیچ تمایلی برای قطع وابستگی آن وجود ندارد و این انتصاب هم موید این قضیه است.
  • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    34 4
    در مورد این وزیر، موضع آقای عارف بسیار مهم است ایشان به تمامی زیر و بم مخابرات کشور آگاه هستند باید دید ایشان به شرافت حرفه ای شان پایبند میمانند یا به زد وبندهای سیاسی
  • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    95 2
    شما فقط این سوال رو جواب بده: با این سن کم و این سابقه تحصیلی و فنی درحد متوسط رو به پایین این پله های ترقی رو چطور به این سرعت طی کردی؟ جوابش هم عاقلان میدانند؛ برای ما ادای آدمهای فنی حوزه برق و کامپیوتر رو نیا که میشناسیمت
    • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      2 54
      توانمندی هاشون
    • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      9 1
      ژن خوب و در حلقه دوستان بودن
    • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      2 1
      ژن خوب :
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    53 2
    دنیا به سوی استفاده از استارت آپ ها برای کسب تجارت میره ما اینجا شیر اینترنت رو کم کردیم که وای نکته جوانها منحرف بشن
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    1 41
    وزیر جوان وزارتخانه را رونق می دهد
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    3 25
    چرا دست کم می گیری؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    38 1
    اون چیزی که شما تهدید فرض میکنی ، مردم فرصت فرض می کنند. کلا مردم با مسئولین هیچ شباهتی با هم ندارند
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    2 38
    متاسفانه جو سازی که در خصوص ایشون انجام شده به خوبی داره به هدفش میرسه....
  • بی نام US ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    52 2
    جوان کردن کابینه یعنی جوانتر بودن افراد امنیتی و بکاربردن فناوری جدید در شنود و اسیر امور امنیتی برای امنیت مسوولان نه امنیت کشور یا مردم
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    51 2
    تنها نکته مثبتش فقط دارای ژن خوب بودنش هست.
  • رضا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    47 2
    روحانی با این کابینه اش سرخورده ام کرد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    30 1
    دنیا داره به سمت ژن خوب پیش میره حالا هرکی میخواد باور کنه یا نه ولی همینطوره این آقا داره ادعای مدیریت و وزارت میکنه البته ایشالا اگعه قسمتش هست پیروز و موفق باشه ولی خب من با دکتری مخابرات شدم یه کارگر با ماهی سه میلیون و سن 33 سال با هزار حرص و بدبختی
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    1 1
    حتما ژن خوبی داره ک تو این سن وزیر میشه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    3 1
    حرفهای قشنگ.اولشه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    7 2
    اگه میدونستیم روحانی این وزیرا رو انتخاب میکنه در انتخابات شرکت نمیکردیم
  • داریوش IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    9 1
    12 سال چیه 1400 ساله عقبیم عزیز دل
  • حسین A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    2 4
    با این جوانان فعال در فضای مجازی مطمئنا رده ی علمی کشور به منفی خواهد رسید . من جوانم و میدانم در رشته ی خودم 99 درصد بی تخصص هستند اما ادعای بیکاری میکنند به هر حال ما که کار داریم . کشور نیاز به جوان شدن داره در صورتی که به این آقا میگن شنود ، نمیدونم نظرات از روی جهله یا عمد اما خدا لطفی کنه به افرادی که نظر میگذراند کمی قدرت تفکر رو بشون بده . همیشه معترض هستند در صورتی که یک قدم برای پیشرفت کشور گام برنمیدارند و در همه حال حتی اگر ایران فوتبالش به جام جهانی بره و مقام اول دنیا رو کسب کنه باز یک مشت آدم در این سایت هستند که در حال اعتراض هستند که چرا ... خداوند کمکتان کند ...
  • بی نام DE ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    11 1
    عوضش در فیلتر و نفس گیری ، 200 سال جلوئیم
  • بیکار A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    4 0
    چطور میشه جوانهای ما همه از بیکاری مینالن بعد این این آقا معرفی میشه برای پست وزارت؟ جوان خوب و باسواد نداریم که ماشالاه فراوان داریم. چه فرقی هست بین جوانای هم سن و سال این آقا با ایشون؟
  • بی نام A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    4 0
    پسرم ، عزیزم شما اگه تونستی در این کشور مثل سایر کشورها قانون کپی رایت رو درست کنی و مناقصه ها رو قانونمند کنی مشاغل زمینه آی تی هم رونق می گیرند. البته این کار فراتر از توانایی های شماست. ما پروژه آی تی اجرا می کنیم با یک دهم ارزش واقعی و شرکت دیگری با چند برابر ارزش واقعی و رابطه. یعنی با شرایط امروز ما که سالها است دیگه همه با اینترنت آشنا شدند و هر خبر درست و اشتباهی به سرعت دست به دست می چرخه ، راه اندازی یک سامانه مناقصه سراسری و منتشر کردن مناقصه ها برای این همه کارمند کار سختیه ؟ یک اپراتور کامپیوتر لازم داره که مناقصه ها رو در یک کانال منتشر کنه.
  • سیروس A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    2 0
    منظور ایشون ۱۲ سال نوری هست .
  • سجاد A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    0 0
    تاثیر واقعی رای مردم در اوضاع ده درصده