تلاش پلیس البرز برای صدور رای قطعی در پرونده کلان قاچاق کالا

تحقیقات شبانه روزی ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در احراز قاچاق بودن یک محموله وارداتی ، به صدور رای قطعی در پرونده کلان ملی و بازگشت مبلغ یک هزارو 178 میلیارد و 640 میلیون ریال به بیت المال منجر شد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار «کامرانی صالح» فرمانده انتظامی استان البرز گفت : در پی اجرای طرح های نامحسوس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان اشتهارد در راستای شناسایی باندهای کلان قاچاق کالا و مقابله با قاچاقچیان ، ماموران از طریق گزارش های منابع اطلاعاتی از وجود یک سوله محموله قاچاق مطلع شدند .
وی گفت : در بررسی های تکمیلی ماموران محرز شد که یک شرکت «ارائه دهنده خدمات پس از فروش» در پوشش وارد کننده اجزاء و قطعات لوازم خانگی به صورت غیر قانونی اقدام به وارد کردن کالا به صورت کامل و بسته بندی شده از یک کمپانی حارجی کرده در حالی که شرکت مذکور طبق اسناد ارائه شده صرفا مجوز واردات اجزا و قطعات لوازم خانگی را داشت .
سردار کامرانی صالح اظهار داشت : در بازرسی از سوله مذکور 48 هزار و 793 دستگاه انواع لوازم خانگی قاچاق با برند کمپانی مربوطه به ارزش 168 میلیارد و 377 میلیون ریال کشف و در بررسی های تکمیلی مشخص شد ، علاوه بر ورود کالاها به صورت غیر قانونی از سوی شرکت مذکور ، برند کمپانی نیز در شبکه های ماهواره به صورت گسترده تبلیغ می شود.
این مقام انتظامی تصریح کرد : با توجه به اثبات جرم مدیر عامل شرکت در این پرونده، بازجویی از نامبرده در چندین نوبت آغاز شد که در تمامی مراحل با ارائه مدارکی دال بر مطابقت اسناد ، پرونده به نتیجه قطعی نرسید تا این که در نهایت با تحقیقات تخصصی ماموران این اداره و ارائه اسناد و مدارک به دادگاه مبنی بر قاچاق بودن کالاهای مکشوفه و احراز عدم انطباق اسناد ارائه شده از سوی مدیر عامل شرکت با اسناد گمرکی و طرح موضوع در دادگاه ، اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز رای قطعی به قاچاق بودن کالاها را صادر کرد .
فرمانده انتظامی استان البرز گفت : با تلاش هاي بي وقفه و شبانه روزي ماموران پليس آگاهی استان البرز در مجموع مبلغ یک هزار و 178 میلیارد و 640 میلیون ريال به بيت المال بازگردانده شد .

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =