اختصاص 10میلیارد ریال به پروژه مهر 96 استان البرز

ایرنا نوشت:معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: 10 میلیارد ریال به پروژه مهر سال تحصیلی 97-96 این استان اختصاص یافت.

مراد مالمیر افزود: فرایند پروژه مهر96 با هدف تمهید مقدمات لازم برای شروع باشکوه سال تحصیلی 97- 96 و ایجاد زیر ساخت های لازم آموزشی و تربیتی در این استان در حال اجراست.
وی اظهار کرد: پروژه مهر 96 یکی از مهمترین برنامه‌های سالانه این اداره‌ کل در البرز را تشکیل می دهد که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی در این استان داشته باشد.
وی با بیان اینکه کیفیت‌ بخشی، ارتقای عدالت آموزشی و تلاش در جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس، از مهمترین مزیت‌های اجرای این طرح است، یاد آور شد: باید به محور کیفیت‌بخشی آموزشی و ساماندهی نیروی انسانی در این طرح توجه ویژه ای کرد.
وی اجرای مطلوب و باشکوه پروژه مهر و ایجاد فضایی بانشاط در مدارس استان را یکی از اولویت های مهم از سوی متولیان امر و دست اندرکاران آموزش و پرورش در استان البرز دانست.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کارآمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی در راستای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت کشور برشمرد.
مالمیر گفت: عملیات اجرایی پروژه مهر به منظور ایجاد هماهنگی ها و تصمیم سازی های درست و بهینه برای بازگشایی مدارس و ایجاد شور و نشاط بین دانش آموزان از نیمه خرداد ماه 96 در البرز آغاز شده است تا بستر مناسب برای سال تحصیلی آینده در مدارس استان البرز فراهم آید.
وی در ادامه به اهدف راهبردی این طرح مهم اشاره کرد و افزود: پروژه مهر با پنج هدف که شامل بهینه سازی عملکرد نیروی انسانی، ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های آموزشی ،احصاء دقیق موانع و آسیب های موجود در حوزه های گوناگون، اجرای برنامه های از قبل پیش بینی شده در فرآیند آموزشی و تربیتی و استفاده بهینه از فرصت ها، در البرز اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: برنامه های مدون در این طرح ملی در قالب پنج کمیته تخصصی در استان البرز سازماندهی و عملیاتی شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این کمیته ها شامل تعمیر و تجهیز، سازماندهی، نظارت و ارزیابی، توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی و تایید صلاحیت می شود.
مالمیر تصریح کرد: پروژه مهر یک فرآیند بهم پیوسته و زنجیرواری از مجموعه اقدامات مختلف اداری، مالی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی در استان است.
وی اضافه کرد: پروژه مهر فرآیندی است که هر ساله با ابلاغ دستورالعمل ویژه از سوی وزارت آموزش و پرورش و با هدف برنامه محوری فعالیت ها و فراهم نمودن زمینه های مناسب و تمهید ساز و کار لازم برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و تربیتی در مدارس به اجرا در می آید که در پروژه مهر 96 در البرز ده میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
استان البرز440 هزار دانش آموز و 24 هزار و 41 معلم شاغل دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =