رئیس زنان کانون بازرگان در اولین گردهمایی زنان کارآفرین : توجه به شایسته سالاری در جامعه نهادینه شود

اولین گردهمایی زنان کارآفرین با حضور سرکار خانم دکتر مقیمی در محل سالن اجتماعات کتابخانه هایی عمویی سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین سیده فاطمه مقیمی نخستین کارآفرین برتر زن کنفدراسیون آسیا و آقیانوسه ، نقش زن در توسعه را مهم خواند و می گوید : اولین وظیفه زن همسر خوب بودن و مادری است اما زن می تواند در ارکان توسعه تاثیر گذار باشد .
وی حضور مشارکت زنان در جامعه را پرنگ می داند و نقش بانوان در جوامع را اینگونه بیان می کند : امروز زنان دوش به دوش مردان در جامعه حضور و قوام دارند لذا تاثیر گذاری این قشر در اقتصاد مهم و تاثیر گذار می باشد
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران تولید کالای قابل رقابت را از ارکان اقتصاد مقاومتی می داند و ادامه می دهد : نگاه امروز در دنیای بر مبنای توانمندی و خلاقیت است این توانمندی می توانند در تولید ثروت و کارآفرینی نقش مضاعف داشته باشد .
وی کوچک نمودن دولت و نظارت بر ارکانها را ضروری می داند و اظهار داشت : توسعه ارکانهای بخش خصوصی و ایجاد اشتغال مهم و اساسی است زیرا کارآفرینان به دنبال استخدام در بخش دولتی نیستند بلکه به دنبال این هستند که افق های جدیدتری در اقتصاد و کسب کار ترسیم نمایند .
سیده فاطمه مقیمی معتقد است توسعه درست در خلاقیت متناسب با محوریت کارآفرینی اتفاق می افتاد و این نگاه خلاق باعث میشود ارزش های جدید در نظام کسب کار شکل بگیرد .
مقیمی عزلت گزیدن زنان در مشارکت های اجتماعی و اقتصادی را یک دغدغه می داند واظهار می دارد : بروز و ظهورزنان در ممالک مختلف تاثیر گذار بوده تا آنجا که در بعضی از کشورها بانوان به عنوان نفر اول حاکمیت جوامع خود انتخاب شده اند
ایجاد کسب کارهای کوچک و تشویق زنان در انجام کارهای گروهی یکی از مواردی هست که مقیمی آن را یک ضرورت برمیشمرد و ادامه می دهد : سقف های شیشه ای ، رتبه های پایین زنان در مسئولیت های اداری و خط قرمزها دیگر برای زنان معانی خاص ندارد، چون آنها در مشارکت های اجتماعی و قبول مسوولیت های جدید موفق بوده اند .
مقیمی معتقد است باید تفکرات فرهنگی را تغییر بدهیم ، امروز زنان علاوه بر مسئولیت همسری و فرزندداری توانسته ند این را ثابت نمایند که می توانند نان آور خانواده باشند و علاوه بر آن مدیر موفقی هم باشند .
وی می گوید : مهم این است که توجه به شایسته سالاری در جامعه نهادینه گردد و نباید مسائل را با تفکیک جنسیتی قیاس نماییم .
وی عدم خود باوری در زنان را یک عارضه می داند و اظهار می دارد : زنان باید خود را باور کنند و مسئولیت های جدید را با توجه به تخصص قبول نماید .
مقیمی خودباوری و خود شیفتگی در جامعه را دو مقوله متفاوت می داند و می گوید : زنان باید خود را باور نمایند و دوشادوش مردان در تصمیم گیری حضور داشته باشند
مقیمی ادامه داد : دادهای آماری مشخص نمودند مسئولیت پذیری زنان نسبت به مردان در مسائل مختلف بیشتر بوده و پژوهش های مختلف نشان داده اند که زنها بسیار کار آمد تر بوده زیرا آنها وظیفه شناس تر هستند
وی مشورت نمودن زنان در حوزه های مختلف و هنر مذاکره بانوان را بسیار خاص تعبیر می نماید و خاطر نشان می کند: حضور مذاکر کنندگان زن در مذاکرات هسته نشان می دهد که زنان چقدر در اتفاقات دنیا تاثیر گذار هستند .
سیده فاطمه مقیمی از تاسیس کانون زنان بازرگان و کارآفرین در اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان سمنان خبر داد و گفت : در آینده خیلی نزدیک این کانون در محل اتاق سمنان تشکیل می گردد .
گفتنی است این گردهمایی با همکاری سازمان بسیج مهندسین و اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی برگزار گردید.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =