تشریح عملکرد عمرانی مدیریت شهری کرج در چهار سال اخیر

مدیریت شهری کرج طی چهار سال گذشته، برنامه ریزی های خود در زمینه عمران، خدمات، شهرسازی، مدیریت ترافیک، فضای سبز و... را براساس انتظارات مردم و نیازمندی های شهر طراحی و به اجرا درآورده است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، طی مدت زمان مذکور این دستگاه با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر کشور همچنین کاهش صنعت ساخت و ساز، افت شدیدی را در حوزه درآمدی تجربه کرد؛ با این وجود توانست با بهره گیری از رهنمودها و همراهی های شورای اسلامی شهر کرج، پروژه های بسیار بزرگی را آغاز، تکمیل و به پایان برساند که برجسته ترین این اقدامات احداث تقاطعات غیرهمسطح و کمک به تسهیل موضوع ترافیک به عنوان یکی از مهمترین و حساس ترین مسائل شهری است.
کرج در این مقطع زمانی در فصل طلایی پیشرفت و توسعه قرار گرفت و شهروندان شاهد آن بودند که در مناسبت های ملی و مذهبی پروژه های مختلفی در عرصه های عمرانی، خدماتی، ترافیکی، فضای سبز، فرهنگی و ... به بهره برداری رسید؛ هر یک از این پروژه ها با تخصیص میلیاردها ریال اعتبار به ثمر نشست و تاخیری در بهره برداری طرح ها وجود نداشت و همه این شواهد مصداق و مدعای روشنی بر این است که البرز در چهار سال اخیر به کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده است.
احداث زیرگذر آیت الله هاشمی رفسنجانی که بعد از تونل نیایش تهران، بزرگترین تونل شهری به حساب می آید از جمله طرح های راه اندازی شده در مدت زمان مذکور است؛ این پروژه همراه با تملکات آن بیش از 500 میلیارد تومان تومان هزینه اجرایی داشته که با تدبیر شورای شهر و شهرداری در آن یک مجتمع تجاری درنظر گرفته شد تا بخشی از هزینه های طرح را تامین کند. همچنین در محل این زیر گذر ایستگاه خط 5 مترو در نظر گرفته شده و در ادامه مسیر نیز سازه سخت مترو ساخته می شود.
کلید خوردن عملیات عمرانی ابر پروژه بزرگراه شمالی که به لحاظ وسعت و نقش بی بدیل آن در کاهش ترافیک، طرحی ملی به شمار می رود در این دوره محقق شده است؛ راه اندازی بزرگراه شمالی نه تنها برای مجموعه مدیریت شهری کرج بلکه برای شهر و همه افرادی که از مسیر اتوبان تهران _ کرج در حال تردد می باشند از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ در نقاط متعددی از سطح شهر کرج با ایجاد کارگاه های عمرانی این طرح آغاز شده و مطالعات و نقشه برداری های لازم از سوی پیمانکاران پروژه به اتمام رسیده است؛ تا به حال 300 میلیارد تومان اعتبار پروژه مذکور تامین شده است و از مشخصات فنی بزرگراه شمالی می توان به طول 17 کیلومتر و عرض 100 متر آن اشاره کرد که 11 تقاطع غیر هم سطح و 22 عرشه پل در این طرح نظر گرفته شده است.
بزرگراه شمالی به ترتیب از مناطق 11، 1، 8، 7 و 6 شهرداری کرج گذر می کند و در واقع از خط 4 حصار آغاز و تا اتوبان کرج - قزوین در محدوده بهشت سکینه با گذر از شمال شهر کرج ادامه پیدا می کند و نقش قابل توجهی در کاهش ترافیک محدوده مرکزی شهر و همچنین کاهش آلودگی هوا، صرفه جویی در زمان و هزینه شهروندان خواهد داشت.
احداث دهکده تفریحی و گردشگری باغستان، یکی از زیباترین و برجسته ترین آثار تفرج گاهی شهر کرج و گنجی عمومی با قابلیت تبدیل به جایگاهی مشابه توچال، نیز از اقدامات بسیار چشمگیر شهرداری کرج در زمان سکان داری علی ترکاشوند می باشد؛ پروژه جنگل کاری 400 هکتاری باغستان بزرگترین پروژه گردشگری و محیط زیستی استان است، این پروژه با همت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در کمترین زمان ممکن اجرایی شد که 10 میلیارد تومان اعتبار برای احداث آن تخصیص داده شده است.
می توان اذعان داشت مدیریت شهری این کلانشهر طی چهار سال گذشته تمام همت خود را در جهت حفظ و حراست از باغ سیب به کار بست و با اعمال روشهای قانونی، از خواسته های به حق مردم دفاع کرد؛ امروز و با پیگری های مستمر این مجموعه خدمات رسان، باغ سیب مهرشهر که سال ها در معرض تهدید و تخریب قرار داشت در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده است که تحقق این مهم ماحصل اقدامات مطلوب دوره چهارم شورای اسلامی شهر می باشد.
بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید کیان پور در دو فاز، افتتاح ساختمان خانه ملت، راه اندازی چهار فاز از تقاطع غیر هم سطح حصارک، تکمیل پروژه ادامه تقاطع غیر هم‌سطح شهدای دانش‌آموز، احداث فاز دوم تقاطع غیر هم‌سطح شهدای ارتش، کلنگ زنی تقاطع غیر هم سطح خوارزمی، احداث ساختمان جدید شهرداری منطقه 11 کرج، احداث ساختمان اداری جدید در منطقه 4 شهرداری این کلانشهر و ساخت پیاده راه سلامتی در کمربندی مهرشهر از دیگر فعالیت های شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج است.
ساخت تقاطع شهدای پلیس، بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح امام خمینی (ره) 5 ماه زودتر از موعد، راه اندزی تقاطع غیر هم سطح شهدای غواص در بلوار کاج، احداث پل حامی، راه اندازی پروژه بلوار سربازان گمنام به طول تقریبی 2200 متر، احداث مکمل پل "سوم خرداد" بر روی بزرگراه کرج - قزوین، افتتاح و بهره برداری از تقاطع غیر همسطح شهید کچویی 4 ماه زودتر از موعد مقرر نشان از خدمت عمرانی دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرج دارد که با تمام قوا و پتانسیل محقق شد.
همچنین شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج طی چهار سال اخیر اقدامات گسترده ای را در زمینه ارتقاء فرهنگ اجرایی کرد که برپایی نمایشگاه سفره اشک هم زمان با آغاز ماه محرم از جمله آن می باشد؛ در این نمایشگاه کلیه محصولات فرهنگی و مذهبی برای خدمات دهی به مساجد و هیات های مذهبی استان البرز عرضه و تلاش شد با تقویت محتوای بخش فرهنگی، ضمن تبیین معارف و نهضت عاشورا، رسوم و فرهنگ صحیح عزاداری حضرت امام حسین(ع) نیز گسترش پیدا کند.

برگزاری جشنواره لاله ها در پارک چمران به عنوان یک منطقه گردشگری با هدف ترغیب حس زیباپسندانه شهروندان، ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم و توجه به گل و گیاه از دیگر اقدامات فرهنگی این دستگاه است، در واقع این جشنواره با هدف استفاده از گل لاله در فضا و منظر شهری با الهام از زیبایی‌های طبیعت در زندگی شهری برگزار شد.
راه اندازی آوا و سیمای اینترنتی مدیریت شهری کرج، آوای پسماند، آوای بازار، آوای آتش نشان و آوای اتوبوس نیز از مهم ترین فعالیت های فرهنگی شهرداری کرج در راستای افزایش و گسترش فرهنگ شهروندی می باشد که با همکاری اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری این کلانشهر محقق گردید؛ در آوای اتوبوس طبق برنامه های زمانبندی شده، بخش های مختلفی با محتوای آموزشی در حوزه های مختلف شهری در اتوبوس های فعال در شهر تهیه و تدوین شده است.
در بخش آوای آتش نشان نیز برنامه ها در راستای آموزش شهروندان در زمینه ارتقاء سطح ایمنی و مقابله با حوادث احتمالی بارگذاری شده اند؛ آوای پسماند هم شهروندان را با موضوعات تفکیک از مبدا پسماندهای خشک، کاهش زباله های تولیدی، استفاده از زباله های بازیافتی و ... آشنا می کند؛ در آوای بازار شهروندان از نرخ میوه ها و مایحتاج روز مره خود که در بازارهای روز شهرداری ارائه می شود آگاه می شوند.
با توجه به اقدامات تشریح شده می توان گفت طی چهار سال گذشته، نگاه مسئولان مدیریت شهری این کلانشهر به مسائل شهری متناسب با ایده آل های زندگی شهروندی بوده است و این مجموعه مدیریتی موفق شده تا نسبت به رفع بحران های موجود در ساختار شهر اعم از مسائل جزئی و کلی اقدامت موثری را اجرایی کند؛ در تمامی زمینه ها اعم از عمرانی، فرهنگی، فضای سبز نسبت به دیگر دوره ها فعالیت های بی بدیلی صورت گرفته که تمامی این فعالیت ها نشان از همدلی و وحدت این مجموعه در راستای تحقق آبادانی شهر بعنوان کلانشهر دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =