۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
سفری به رامسر کرمان

توررسانه ای هنزا به همت خانه مطبوعات کرمان به دعوت شهرداری هنزاء ازتوابع رابر بافت کرمان برگزار شد.

زهرا پهلوانی نژاد:روز پنجشنبه 27 مرداد با شرکت 13 نفر از اعضای خانه مطبوعات کرمان تور رسانه ای هنزا که به رامسر کرمان معروف است شروع شد،این تور رسانه ای با استقبال شهردار جوان وتوانمند محمد علی بهرامی آغاز شد.

 در حالی که در کرمان کولرها روشن است دراین شهر یا دهکده توریستی هوا بسیار عالی وخنک بود ،آنجا هنوز بوی مهربانی نان تازه و درختان گردو می داد و آسمان آبی در جوار رودخانه خروشان ،جاده های پیج وخم ،دره های زیبا چشم هر بیننده ای را می گرفت،مردمانی زحمتکش ومهمان نواز وبا تقوا ،میزبانانی با صفا برای هر گردشگر بود .

      شهر هنزا چهره ای کاملا متفاوت با دیگر شهرهای استان را در جلوی چشم گردشگران قرار می دهد مراتع وجنگل های سرسبز وبرکه های متعددی در قلب کویر چشم نوازی می کنند.

 شهر هنزا در غرب کرمان رتبه خوبی از لحاظ برف وباران در استان را داراست واقلیمی کاملا متفاوت از شهرستان های شمالی وشرقی استان دارد وجزو شهر های سردسیر محسوب می شود. کوهستان های پوشیده از انواع درختان وحشی ودارای متنوع ترین گونه های گیاهی وجانوری است ؛هنزا بزرگ ترین بخش رابر است این شهر93 روستا را درخود پوشش می دهد تا 4 کیلومتری شهر رابر جز شهر هنزا محسوب می شود رابر در واقع به رامسر استان کرمان شهرت دارد.

 

در حال حاضرشهردار هنزاء که جوان توانمند و کار بلدی است سعی دارد طرح های گردشگری و اجرای بین المللی در این منطقه ویژه گردشگران اجرا کند .

با دیدن این مناظره ،منظره های استان های شمالی تداعی می شوند که دارای ارتفاعات بسیار کم شیب وملایم و ارتفاع این منطقه از سطح دریا 3600 متر می باشد .

شهردار هنزاء تاکید داشت:هنزاء یکی از جاذبه های خاص استان کرمان است و تلاش می شود که با جذب گردشگر و اجرای طرح های مناسب زیر ساخت های گردشگری را در این منطقه ایجاد کند .

وی ادامه می دهد :به دلیل شرایط خاص کوهستانی زندگی در این مناطق عملا عشایری است واز اوایل اسفند تا اواخر تابستان ادامه دارد و بدلیل بارش برف و سرمای هوا منطقه خالی از سکنه می شود.

بهرامی گفت:سعی می کنیم با کمک سرمایه گزار بخش حصوصی زمینه لازم  برای توسعه گردشگریرا مهیا کنیم و در فصل زمستان نیز میتوان با استفاده از شرایط آب و هوایی پیست اسکی در منطقه راه اندازی شود .

محمد علی بهرامی شهردار هنزاءاز استاندار کرمان که از سرمایه گزاری با تمام توان در سطح استان حمایت می کند تشکر کرد .

از جاذبه های گردشگری شهر هنزاء می توان از امامزاده سید  مرتضی ،بندر هنزاء،تخت سر تشتگ از مناطق گردشگری است که بیشترین مسافر را جذب کرده است نام برد .

وی می گوید :گذر رودخانه و خانه های پلکانی همانند شهر ماسوله سبب شادابی و طراوت شهر شده است .

در فصل تابستان ،عشایر منطقه در اطراف روستا اتراق می کنند و به رمه گردانی ،فراوری محصولات لبنی و تولید صنایع دستی مانند نخ ریسی و گلیم بافی می پردازند .

مهمترین سوغات هنزاءگردو ،بادام وعسل و محصولات لبنی می باشد.

بخش هنزاءاز طریق محورهای کرمان _رابر _هنزاءو جیرفت ساردوییه هنزاءو کرمان _راین ساردوییه _هنزاءبا جاده های آسفالت قابل دسترس است .

در بخش های بعدی به مشکلات این بهشت گمشده خواهیم پرداخت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =