در هفته دولت طرح‌های تولیدی کشاورزی با صرف بیش از یکصد میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عدیل سروی اظهار کرد: 5 واحد تولیدی در هفته دولت با صرف اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسیدو با راه‌اندازی آنها برای 198 تن به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد .

وی افزود: کشتارگاه طیور مدرن و مجهز به خط 2 و سورتینگ و بسته‌بندی و انجماد 32 هزارتن در سال ظرفیت دارد که این قابلیت سبب می شود استان اردبیل مرغ تولیدی مازاد بر نیاز خود را مطابق با استانداردهای روزجهانی به دیگر کشورها از جمله روسیه صادر کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: راه‌اندازی واحد تولید سیب زمینی نیم پز آماده انجماد نیز از جمله طرح‌های مهمی است که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید؛ این واحد تولیدی با ظرفیت سالانه 60 هزار تن برای حدود 50 تن به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند. افتتاح این قبیل واحد های تولیدی موجب می‌شود از هدر رفت محصول تولیدی سیب زمینی و فساد آنها در انبارهای سنتی کاسته شود.

وی ادامه داد: از دیگر طرح‌های تولیدی که در برنامه های گرامیداشت هفته دولت امسال که مزین به اقتصادمقاومتی -تولید،اشتغال میباشدبه افتتاح خواهد رسید سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت 30 هزار تن است که برای تعداد 10 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد و با توجه به اینکه میزان تولیدات گندم استان به دلیل استفاده کشاورزان از بذرهای مرغوب و اصلاح شده در حال افزایش است، بهره‌برداری از این واحدها می‌تواند به نحو چشمگیری قدرت انبارهای مکانیزه نگهداری گندم را تقویت کند.

سروی گفت: دو طرح پرورش مرغ مادر گوشتی و همچنین پرورش مرغ گوشتی نیز با ظرفیت 47 هزار قطعه به بهره‌برداری خواهد رسید و برای 13 تن کارآفرینی خواهد کرد.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =