۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

حسین جابری انصاری‌ معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در نخستین برنامه سفر خود به لبنان با میشل عون رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه که به منظور دیدار با مقامات عالیه لبنان و رهبران سیاسی و دینی این کشور، به لبنان سفر کرده است صبح امروز دوشنبه 30 مرداد با میشل عون رییس جمهور لبنان در محل کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) دیدار و پیرامون تحولات لبنان و منطقه و روابط و همکاری های ایران و لبنان، گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور لبنان، از نقش ممتاز ملت، دولت، ارتش و مقاومت لبنان در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی و همچنین مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

جابری انصاری با اشاره به اینکه دو اولویت وزارت امور خارجه در دوره دوم ریاست جمهوری جناب آقای روحانی، گسترش همکاری های منطقه ای و افزایش تحرک در دیپلماسی اقتصادی است افزود لبنان جایگاه ویژه ای در هر دو اولویت دارد.

رییس جمهور لبنان نیز در این دیدار با اشاره به تاثیر گسترده بحرانهای منطقه ای بویژه بحران سوریه بر لبنان، و تاکید بر موفقیت های داخلی بدست آمده از طریق اجماع ملی لبنان در زمینه مبارزه با تروریسم و تصویب قانون انتخابات جدید، یکی از اولویت های دولت لبنان در مرحله فعلی، را حل مشکلات اقتصادی کشور دانست.

میشل عون همچنین با ابلاغ سلام به جناب آقای روحانی و تبریک آغاز دوره جدید ریاست جمهوری ایشان، بر ضرورت گسترش روابط و همکاری های دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری لبنان در بعبدا برگزار شد و «محمد فتحعلی» سفیر ایران نیز در این جلسه حاضر بود، دو طرف درباره مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه ای رایزنی کردند.
جابری انصاری پس از این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: با رئیس جمهوری لبنان درباره راه های توسعه روابط تهران و بیروت گفت و گو کردیم.
وی افزود: بررسی تحولات منطقه ای از جمله روند مبارزه با تروریسم و تحولات سوریه از جمله موضوعات دیگر گفت و گوی من با میشل عون بود.
جابری انصاری تاکید کرد که ایران از مبارزه لبنان با تروریسم و تثبیت وضعیت سیاسی این کشور حمایت می کند.

برنامه دیدار جابری انصاری با طیف های مختلف سیاسی و مذهبی لبنان

حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران برای دیدار با مقام های ارشد سیاسی و مذهبی لبنان صبح دوشنبه وارد بیروت شد.

این سفر در راستای گفت و گوهای منظم بین مقام های ایران با لبنان درباره مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه صورت می گیرد.
جابری انصاری در این سفر سه روزه با مقام های ارشد و شخصیت های مختلف سیاس و مذهبی لبنان دیدار خواهد کرد.
وی علاوه بر میشل عون با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سعد الحریری» نخست وزیر و «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان نیو دیدار خواهد کرد.

«ولید جنبلاط» رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه، «سلیمان فرنجیه» رهبر جریان المرده، «امین الجمیل» و «امیل لحود» رئیسان جمهوری پیشین از جمله شخصیت هایی هستند که جابری انصاری در سفر به بیروت با آنها دیدار خواهد کرد.

جابری انصاری همچنین با رهبران ارشد مذهبی مسیحیان، مسلمانان اهل سنت و شیعه و دروزی لبنان دیدار خواهد کرد.
ایران و لبنان روابط نزدیکی بویژه در حوزه های سیاسی و امنیتی دارند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =