نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام یافته ۲۷ درصد از مطالبات باقی‌مانده گندمکاران اواخر مهر و نهایتا تا اوایل آبان ماه امسال پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ محمد فیضی با اشاره به پرداخت مطالبات گندمکاران اردبیلی اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام یافته 27 درصد از مطالبات باقی‌مانده گندمکاران اواخر مهر و نهایتا تا اوایل آبان ماه امسال پرداخت می‌شود که امیدواریم هر چه سریع‌تر تحقق یابد.

وی با اشاره به تاخیر پرداخت مطالبات گندمکاران نیز افزود: متاسفانه عدم برنامه‌ریزی صحیح توسط دولت منجر به تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران اردبیلی است که این موضوع همه ساله مشاهده می‌شود و شاهد سریال تاخیر در پرداخت بهای گندم به کشاورزان هستیم که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم مبنای کار قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون هشت هزار و 500 میلیارد تومان از بدهی 11 هزار و 590 میلیارد تومانی دولت به کشاورزان از بابت بهای گندم خریداری شده در دو مرحله به گندمکاران پرداخت شده و 27 درصد از مطالبات باقی‌مانده گندمکاران نیز اواخر مهر و نهایتا تا اوایل آبان ماه امسال پرداخت می‌شود.

فیضی بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته امسال میزان تولید گندم در کشور به 10 میلیون تن رسیده است که امیدواریم با توجه خواسته‌ها و مطالبات کشاورزان و جلوگیری از بی‌رغبتی کشاورزان به ادامه کار مطالبات گندمکاران هر چه سریع‌تر پرداخت شود و مشکلات و موانع موجود در این زمینه به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: به طور حتم اگر بدقولی به کشاورزان همچنان ادامه داشته باشد استان‌هایی همانند استان اردبیل که بخش بیشتری از اشتغال‌ آنان مربوط به بخش کشاورزی است با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند که این موضوع به هیچ وجه به نفع توسعه اقتصادی و کشاورزی کشور نخواهد بود و به همین دلیل نیاز است در این زمینه تصمیمات لازم و اساسی اتخاذ شود

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =