۰ نفر
۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

ایرنا نوشت: وزارت خارجه چین روز سه شنبه در بیانیه ای در تارنمای خود از افزایش حجم تبادلات تجاری این کشور با کره شمالی دفاع کرد.

در شرایطی که آمریکا از چین خواسته است تا روابط تجاری با کره شمالی را کاهش داده و این کشور را تحت فشار بگذارد ، آمارها از بالا رفتن میزان تجارت دو کشور خبر می دهد.

با این وصف در پاسخ به انتقادهای آمریکا ، بیانیه وزارت خارجه چین تاکید کرده است که این کشور به قطعنامه های شورای امنیت در باره تحریم کره شمالی پایبند است.

این بیانیه می افزاید که چین در راستای تحریم ها ، مسایل انساندوستانه و نیازهای بشردوستانه کره شمالی را نیز درک می کند.
گینگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین هم در مصاحبه ای در پکن در باره این مساله گفت که ما آن بخش از قطعنامه ها را که قابلیت های فنی کره شمالی را در مسیر ساخت تسلیحات اتمی بالا می برد ، به طور جدی مراعات می کنیم.

آمار گمرک چین نشان می دهد که ارزش صادرات این کشور به کره شمالی در ماه اوت امسال در مقایسه با دوره مشابه گذشته 31.4 درصد بیشتر شده است.

البته واردات از کره شمالی 9.5 درصد کاهش یافته اما پکن تاکید کرده است که قطعنامه های شورای امنیت تجارت مواد غذایی را ممنوع نکرده است و این برای مردم کره شمالی حیاتی است.

شورای امنیت در ماه اوت اعلام کرد که خرید محصولات دریایی و مواد معدنی از کره شمالی ممنوع است اما در مورد مواد غذایی موضوعی طرح نشده است.

حزب حاکم چین هم که اکنون در حال برگزاری کنگره در پکن است اعلام کرده است ارتباطات نزدیکی با حزب حاکم کار در کره شمالی دارد و هر زمان لازم باشد برای این ارتباطات طرفین رایزنی کرده و نشست هایی برگزار می کنند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =