۰ نفر
۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
ثبت نخستین وقف سال ۹۶ در شهرستان سرایان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان گفت: نخستین وقف سال 96 به دنبال اجرای طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امام‌زاده سلطان کریمشاه شهرستان سرایان به وقوع پیوست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حاجتی‌برون اظهار داشت: وقف سنت حسنه‌ای است که به عنوان باقیات الصالحات در پرونده اعمال انسان باقی می‌ماند.

وی افزود: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در محل امام‌زادگان و بقاع متبرکه این فرصت را برای نیک‌اندیشان واقف فراهم می‌کند تا سنت وقف جاری شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان گفت: بدین ترتیب در جوار بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان کریمشاه(ع) روستای کریموی شهرستان سرایان نخستین وقف خراسان جنوبی در بهار 96 به ثبت رسید.

حاجتی‌برون بیان داشت: خیر و واقف ارجمند حاج قربان عیدی از اهالی روستای کریمو به یاد فرزند مرحوم‌شان شادروان مهدی عیدی اقدام به وقف یک ساعت آب از قنوات جاری روستای کریمو و دو قطعه زمین کشاورزی به مساحت حدود هزار مترمربع و ارزش تقریبی 20 میلیون تومان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این وقف در ایستگاه "همه واقف باشیم" بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان کریمشاه(ع) روستای کریمو بابت هزینه‌های جاری امام‌زاده به ثبت رسید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =