ایرنا نوشت: وزیر دفاع آمریکا در نخستین سفر خود به خاورمیانه و آفریقا بر نبرد با داعش تاکید خواهد کرد و به تشریح سیاست ترامپ در قبال سوریه خواهد پرداخت.

رویترز در گزارشی افزود: سفر جیمز مَتیس به کشورهای عربستان سعودی، مصر، قطر و اسرائیل از امروز آغاز می شود و برای دوست و دشمن آمریکا تاکتیک های دولت ترامپ در نبرد با داعش و امکان توسل بیشتر این دولت به زور در مقایسه با دولت اوباما را واضح خواهد ساخت.

نشانه هایی وجود دارد که ترامپ آزادی عمل بیشتری به ارتش آمریکا برای کاربرد نیروی نظامی داده است که حمله موشکی اخیر به یکی از پایگاههای هوایی سوریه و پرتاب 'مادر بمب ها' در افغانستان از جمله آنهاست.
مقام های دولت آمریکا گفته اند که راهبرد آمریکا در سوریه شکست داعش و حمایت از کنار رفتن بشار اسد است و انتظار می رود که متیس نیز بر این راهبرد صحه گذارد.

آمریکا از سوی دیگر در نظر دارد تا نقش خود را در مناقشه یمن افزایش داده با کاهش محدودیت ها به متحدان خود در خلیج فارس که مشغول نبرد با حوثی ها هستند، یاری رساند و در این چارچوب از آنان پشتیبانی های اطلاعاتی کند.
منابع رویترز در کنگره گفتند که دولت ترامپ بزودی فروش مهمات هوشمند را به عربستان سعودی به اطلاع کنگره خواهد رساند. برخی از قانونگذاران آمریکایی نگرانی خود را از تلفات غیر نظامیان یمنی در جریان حملات ائتلاف سعودی ابراز داشته اند.
کارشناسان از سوی دیگر احتمال داده اند که مصری ها برای نبرد با تروریست های داعشی شبه جزیره سینا که به نیروهای مسلح و مسیحیان حمله می کنند، از متیس حمایت بیشتری درخواست کنند.
متیس در جریان تور آفریقایی خود از پایگاه نظامی آمریکا در جیبوتی نیز بازدید خواهد کرد. پایگاه نظامی چینی ها در جیبوتی تنها چند کیلومتر با پایگاه آمریکایی ها فاصله دارد. جیبوتی در مجاورت تنگه باب المندب و در فاصله کمی از یمن قرار دارد.
کاخ سفید بتازگی مجوز افزایش حملات ارتش آمریکا را به پیکارجویان الشباب در سومالی صادر کرده است. پنتاگون هفته پیش نیز خبر داد که چند ده نفر از نیروهای آمریکایی به سومالی رفته اند تا ارتش ملی آن کشور را آموزش دهند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =