ایرنا نوشت: بیمارستان خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی ٦٠٠ تختخوابی بوعلی سینا به عنوان مهم‌ترین پروژه دانشگاهی و درمانی کشور در زمینه پیوند اعضا امروز در سفر دکتر روحانی به شیراز به بهره برداری رسید.

 این بیمارستان ‏که به گفته مسئولان مربوط از لحاظ ساخت بیمارستانی و تجهیزات، مجموعه ای کم نظیر است در زمینی ‏معادل ١٠٠ هکتار و با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 840 میلیارد ریال بهره برداری شد.

دکتر سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران و رئیس این بیمارستان در حاشیه افتتاح بزرگترین طرح حوزه سلامت در سفر رئیس جمهوری گفت: افزایش روزافزون بیماران مبتلا به نارسایی اعضای مهم وحیاتی بدن مانند کلیه، کبد، قلب و لوزالمعده و نیاز مبرم آنان به جایگزینی این اعضای نارسا با اعضای سالم به وسیله پیوند عضو، ایجاد مرکزپرظرفیت، مجهز و کارآمدی را برای پاسخ به نیاز حیاتی و عاجل این توده عظیم بیماران الزامی و ضروری ساخته است.

وی بیان کرد:‌ با وجود تلاش مستمر و شبانه روزی گروه پزشکی و پرستاری بخش پیوند اعضای بیمارستان نمازی شیراز، همواره تعداد زیادی از بیماران نیازمند به پیوند عضو در انتظار دریافت عضو و پیوند درنگرانی بسر می برند.

ملک حسینی گفت: به همین دلیل و با هدف حل این مشکل بزرگ، مجهزترین مرکز پیوند اعضا درخاورمیانه را به نام مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی پیوند اعضاء ابوعلی سینا در شیراز راه اندازی کردیم.
 
در سفر دکتر حسن روحانی به شیراز علاوه بر بیمارستان بوعلی سینا 220 طرح بهداشت و درمان با 197 میلیارد تومان در کنار بیش از 400 طرح سفر رئیس جمهوری که با اعتبار 1547 میلیارد تومان راه اندازی شده به بهره برداری رسید.

47234 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =