۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۹

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر*

بخشی از مردم طی درخواست‌هایی از ابراهیم رئیسی خواستند در عرصه انتخابات حاضر شود؛ او نیز تصمیم گرفت تولیت آستان مقدس رضوی را رها کند و از این پس کار اجرایی کند. البته قطعا پشت پرده این تصمیم رایزنی هایی صورت گرفته است.

برای چنین تصمیم جدی‎ای نمی‌شود بی گدار به آب زد؛ تولیت آستان مقدس رضوی مسئولیت بسیار مهمی است که هر شخصی نمی تواند این مسئولیت را به عهده بگیرد. نظارت، اقتصاد و فرهنگ از ارکان مهم تولیت آستان مقدس است. با این حال به نظر می‎رسد آقای رئیسی تصمیم دارد در ادامه در سمت دیگری به جامعه خدمت کند. 

به نظر اینجانب ریاست قوه مجریه در شرایط کنونی از تولیت آستان نقشی پر رنگ‎تر و مهم‎تر دارد. باید به این مهم نیز توجه داشت که آستان مقدس رضوی با تمام حرمت و جایگاه معنوی که دارد محدود به یک استان و محدوده خاصی است؛ اما ریاست دولت خدمت به همه اقشار جامعه و کل کشور است. برای شخصی که هدفش خدمت به مردم است؛ فرقی نمی کند در چه جایگاهی باشد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی اگرچه نامزد مورد حمایت جمنا با اکثریت آرای این تشکل است؛ اما باید توجه داشت اعضای جمنا فقط بخش کوچکی از ملت هستند و در آخر مردم تعیین می‌کنند چه کسی رئیس دولت دوازدهم باشد. باید به انتخاب مردم احترام گذاشت؛ فرقی نمی کند که ایشان یا هر شخص دیگری انتخاب شود؛ هدف، خدمت به مردم است.

اگر مردم انتخابشان رئیسی شد؛ او باید اعتماد مردم را با انتخاب یک کابینه قوی و با تجربه پاسخ دهد. رئیسی برای موفقیت بیشتر، لازم است که در ادامه مسیر رابطه خود را با جامعه روحانیت مبارز حفظ کرده و سعی کند با مجامعی که دغدغه نظام را دارند رابطه قوی‎تری ایجاد کند.

*نماینده ادوار  مجلس و عضو جامعه روحانیت مبارز

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    99 17
    من نمیخاشتم رای بدم ولی بخاطر جلوگیری از جننگ،قحطی،کشتن مردم و.... به روحانی رای میدم
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    89 14
    من سیاسی نیستم ولی برایم سواله که در شرایط حاضر که دکتر روحانی کارنامه قابل قبولی داشته و کشور رو در مسیر درستی پیش میبره، چه ضرورتی باعث شد که جناب رئیسی تا این حد احساس تکلیف کنه؟ دوره قبل که شرایط کشور به مراتب ملتهب تر و بحرانی تر بود
  • بی نام RO ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    44 21
    پشت کردن به حکم رهبری جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نکته منفی بزرگ و به نوعی سرپیچی محسوب میشود