استاندار گیلان : صادرات از گیلان افزایش یافت

استاندار صبح امروز در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید گفت : صادرات استان 20 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این نشست گفت : در سال گذشته 565 هزار تن کالا به ارزش 342 میلیون دلار به کشورهای مختلف از گیلان صادر شد. وی گفت : این میزان صادرات از نظر مالی 20 درصد و از لحاظ وزن 28 درصد افزایش یافته است. دکتر نجفی با اشاره به اینکه خوشبختانه در بخش صادرات در مسیر رشد کشوری هستیم افزود: این افزایش صادرات از طریق حمایت از بخش خصوصی وتسهیل فرآیند صادرات از استان انجام شد . وی با بیان اینکه صادرات میوه وسبزیجات در ردیف نخست صادرات محصولات استان قرار دارد گفت :در مرز آستارا در سوله‌های صادراتی میوه و سبزیجات بیش از 300 تا 400 نفر از افراد به مشغول فعالیت هستند. دکتر نجفی به درآمد متوسط 70 تا 100 هزار تومانی افراد مشغول در این بخش به صورت اشاره کرد و گفت : باتوجه به رونق این بخش بسیاری از افراد از شهرستان‌های مجاور آستارا نیز در این حوزه مشغول فعالیت هستند که نیازمند تقویت بیش از پیش است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم حذف کامل بروکراسی اداری و روان سازی صادرات تأکید کرد و افزود : امسال باید بخش‌های گمرک، بندر، قرنطینه‌ی محصولات کشاورزی، بهداشت و پایانه‌ها باید در فراهم سازی بستری بهتر برای افزایش صادرات گام های بیشتری بردارند. وی با بیان اینکه وجود پنجره واحد تجارت فرامرزی در این بخش باید به صورت ملموس و دقیقتر اقدام کند گفت : با بررسی دقیق باید مشاهده شود که پنجره‌ی واحد چقدر توانسته مشکلات را کاهش دهد. وی حضور مستمر دستگاه‌های قضایی و امنیتی در چنین کارگروه‌هایی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت : انشاء ا... با کمک تمامی بخش‌های قضایی، نظامی، انتظامی، امنیتی و اجرایی در تحقق شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده است بیش از گذشته موفق عمل شود.

دکتر نجفی با اشاره به تأکیدات همیشگی رئیس جمهور بر لزوم تحقق شعار سال‌ افزود : در همین راستا در دومین روز از سال جدید جلسه‌ی اقتصاد مقاومتی توسط معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. وی به ایجاد فضای رونق تولید در سال جدید در تمام بخش‌ها اشاره و خاطر نشان کرد : بحمدا... رشد اقتصادی صنعت که سابقاً منفی بود در سال گذشته مثبت شد و این اتفاق بسیار مبارک بود. نماینده عالی دولت در گیلان برگزاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه‌های رفع موانع تولید، تسهیل سرمایه گذاری و اشتغال در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت : باید تلاش شود در همه‌ی عرصه‌ها اقدامات این کارگروه‌ها به نتایج مثبت منتهی و به رفع مشکلات مردم ختم شود. وی افزود : در سال 96 توجه ویژه به بخش گردشگری سرلوحه‌ی اقدامات استان است و در این مسیر بانک‌های عامل باید بیش از گذشته همکاری لازم را با دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران داشته باشند.

استاندار گیلان به حضور اکثر استانداران بعد از انقلاب گیلان در جلسه‌ی اقتصاد مقاومتی پنج شنبه گذشته اشاره و خاطر نشان کرد : تمامی این عزیزان در مدت حضور خود در گیلان به این مسئله که گیلان در سال‌های اخیر تحولات چشمگیری را شاهد بوده و مسیر توسعه را به خوبی طی می‌کند اذعان داشتند. وی افزود : علی رغم اینکه در جلسات مختلف و در حضور مقامات کشوری از عملکرد بانک‌های استان قدردانی کردم اما انتظارم از مجموعه‌ی بانک‌ها بویژه در سال جدید بیش از گذشته است. دکتر نجفی بر لزوم جذب اختیارات بیشتر دستگاه‌ها و بانک‌ها از سوی مرکز تأکید کرد و گفت : در این مسیر در هر بخشی که مدیران استانی نیاز به حمایت داشته باشند آنان را همراهی خواهم کرد.. استاندار گیلان با قدردانی از تلاش های مجموعه‌ی دستگاه های استان در ایجاد فضایی امن و آرام در سال 95 در استان گیلان گفت : این فضا باعث شد همانند سال‌های گذشته گیلان در رتبه‌ی برتر رونق فضای کسب و کار قرار بگیرد.

استاندار گیلان به پیش رو بودن 2 انتخابات بزرگ اشاره و اظهار داشت : تمام تلاش ها برای ایجاد فضایی امن و آرام در برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور همراه با حضور حداکثری مردم باشد. دکتر نجفی خاطر نشان کرد : داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید از برنامه‌های خود در فعالیت‌های تبلیغات انتخابات با مردم سخن بگویند و صرفاً با شعار دادن و برگزیده کردن نقاط ضعف نباید فضای یأس و نا امیدی در بین مردم ایجاد شود. نماینده عالی دولت در گیلان افزود : داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در ارائه‌ی برنامه‌های خود باید طرح کنند که آیا در حل مشکلات اقتصادی تورم 43 درصدی یا کنترل تورمی را می‌پسندند.

وی خاطر نشان کرد : در بخش کشاورزی آیا خودکفایی در گندم را می‌پسندند یا تداوم روند واردات گندم به عنوان بزرگترین وارد کننده را قبول دارند. استاندار گیلان اظهار داشت : در ارائه برنامه‌ها باید روند برخورد با موضوع چای که خوشبختانه در حال حاضر کشاورز با علاقمندی خاص وارد میدان شده چگونه است. دکتر نجفی اظهار داشت : امیدواریم در سال جدید کارنامه‌ای درخشان تر از سال 95 و سال‌های گذشته داشته باشیم. وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) به تمامی شیعیان بویژه حضرت امام رضا (ع) به عنوان افتخار ایرانیان و با اشاره به در پیش بودن روز کارگر افزود : باید تجلیل از کارگران به عنوان قشر زحمتکش جامعه با رفع تنگناها و مشکلاتشان بصورت واقعی از آنان تجلیل بعمل آید.

وی بر ضرورت حمایت همه جانبه دستگاه‌ها و بانک‌ها با رویکرد پرداخت تسهیلات کم بهره تأکید و تصریح کرد : مدیران استان باتوجه به اهمیت نقش کارگران در تولید ملی واشتغال به صورت ویژه به استقبال روز کارگر بروند. نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به قرار گرفتن در آستانه‌ی روز بزرگداشت مقام معلم اشاره و خاطر نشان کرد :بوسیدن دست کارگر توسط پیامبر اسلام و احترام به مقام معلم اهمیت حفظ شأن این دو قشر پرتلاش جامعه را بیش از پیش نمایان می‌کند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =