ایرنا نوشت: «دونالد ترامپ» بامداد جمعه در سخنانی با اشاره به رفتارهای ناعادلانه عربستان با آمریکا گفت: حمایت از ریاض هزینه زیادی برای واشینگتن داشته است.

ترامپ در گفت و گو با خبرگزاری رویترز درخصوص آینده روابط آمریکا با کره شمالی نیز گفت: احتمال آن می رود که آمریکا برای مقابله با برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی با این کشور جنگ گسترده ای را آغاز کند، اما واشینگتن ترجیح می دهد که مساله کره شمالی را با راه های دیپلماتیک حل و فصل کند.
رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: طبیعی است که کار به جایی ختم شود که درگیری بزرگی با کره شمالی رخ دهد.
ترامپ با تاکید بر این که او قصد دارد بحران هایی که رئیسان جمهوری پیشین آمریکا با آن مواجه بوده اند را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کند، افزود: راه حل های دیپلماتیک، روشی است که وی به همراه دولتش در پیش گرفته و این کار با تدارک مجموعه گوناگونی از تحریم های اقتصادی جدید به همراه گزینه نظامی که همچنان مطرح است، صورت می گیرد.

رئیس جمهوری آمریکا در پایان گفت: ما به دنبال راه حل دیپلماتیک مسائل هستیم، اما این کار بسیار سخت است.
بحران کره شمالی در هفته های اخیر شدت و وخامت بیشتری پیدا کرده و ترامپ به منظور کسب وجهه بین مردم کشورش با روی آوردن به تهدیدها و تندگویی هایی علیه پیونگ یانگ، موجب شدت گرفتن واکنش های کیم یانگ اون رهبر کره شمالی شده و احتمال رویارویی میان دو کشور را افزایش داده است.
روز دوشنبه گذشته تمامی 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل به منظور گفت وگو بر سر این بحران با رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار کردند.

رئیس جمهوری آمریکا نیز روز گذشته « پنجشنبه » در دیداری کم سابقه با سناتورهای آمریکایی همراه با وزیران دفاع و خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خاطر بحران کره شمالی ملاقات کرد.
علاوه بر اینها رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا نیز فردا « شنبه » به همین منظور ریاست نشستی را در شورای امنیت سازمان ملل و با حضور وزیران امور خارجه چند کشور دیگر به عهده خواهد داشت.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    2 1
    حماقت این آدم همین بس که تحریم و اقدام نظامی رو جز اقدامات دیپلماتیک میدونه