پیشنهاداستاندارزنجان مبنی بر برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی و ساخت سریال زندگینامه دانشمند شهید هسته ای دکتر مجید شهریاری درجلسه شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ به نقل از سایت استانداری زنجان، پیشنهاد استاندار زنجان مبنی بر برگزاری کنگره بزرگداشت آیت اله سید موسی شبیری زنجانی بعنوان یکی از چهره های شاخص دینی استان و مرجعیت شیعه در زادگاهش و نیز ساخت سریال زندگینامه دانشمند شهید هسته ای، دکتر مجید شهریاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد و به تصویب رسید.

استاندار زنجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه زنجان با اشاره به نتایج پژوهشی پیرامون بررسی میزان مصرف گرایی در میان شهروندان زنجانی و با بیان اینکه مردم بر اساس ظرفیت ها و توانمندی های داخلی در تولید کالا، اقدام به انتخاب یک محصول می نمایند، اظهار کرد: این پژوهش به درستی نشان می دهد در اقلامی که تولیدات داخلی از کیفیت بالاتری برخوردارند، میزان مصرف و گرایش عمومی به آن از سوی مردم بالاتر است.

اسدالله درویش امیری افزود: صنعت داخلی کشور هنوز در تولید برخی از کالاها نسبت به نمونه های خارجی نتوانسته است به استانداردها و اصالت های بین المللی دست یابد، لذا از سوی مردم و مصرف کنندگان نیز مورد اقبال چندانی قرار نگرفته است که این امر نیازمند توجه جدی تولید کنندگان و صنعتگران داخلی است.

استاندار زنجان یادآور شد: بر اساس نتایج این تحقیق و مطالعه، چنانچه تولید کنندگان داخلی در ارتقاء کیفیت کالاهای خود اهتمام جدی داشته باشند، ضمن ورود به عرصه رقابت با کالاهای خارجی، بیش از پیش مورد استقبال مصرف کنندگان و شهروندان داخلی قرار خواهند گرفت.

درویش امیری با بیان اینکه خوشبختانه کشور در تولید برخی اقلام نظیر پوشاک، از توانمندی بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه ایران در تولید پوشاک جزو کشورهای پیشرو به شمار می آید، اما به دلیل رغبت برخی مصرف کنندگان به مارک‌ها و بِرندهای خارجی، تولیدکنندگان داخلی از این برندها برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند که این فرهنگ در جامعه باید تغییر یابد.

استاندار زنجان در ادامه، به نقش موثر شورای فرهنگ عمومی در اعتماد سازی میان مصرف کنندگان داخلی نسبت به تولیدات کشور اشاره کرد و گفت: این شورا می تواند اقدامات فرهنگی موثری در زمینه اعتماد سازی عمومی نسبت به تولیدات داخلی انجام دهد و در این راستا استفاده از رسانه ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

درویش امیری با اشاره به شخصیت بزرگ و کم‌نظیر آیت اله سید موسی شبیری زنجانی در میان مرجعیت شیعه و با بیان اینکه زنجان زادگاه این فقیه صاحب نظر و برجسته است، پیشنهاد برگزاری کنگره ای در سالجاری به منظور تجلیل از این شخصیت دینی ارزشمند در زنجان ارائه داد.

وی همچنین با اشاره به اقدام صداوسیمای مرکز استان به منظور ساخت سریالی از زندگی شهید شهریاری، خاطر نشان کرد: با مشارکت استانداری زنجان، صدا و سیمای مرکز استان، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان انرژی هسته ای، سریالی از زندگی دانشمند شهید هسته ای، شهید مجید شهریاری تولید و در سطح ملی پخش خواهد شد که با این دو اقدام فرهنگی، کارنامه عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان نیز درخشان‌تر می شود.

استاندار زنجان تریبون ها و رسانه های فرهنگی استان را فرصت و ظرفیت مناسبی به منظور ترویج مشارکت حداکثری مردم در انتخابات عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت بالا بودن میزان آراء مأخوذه به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری در سطح منطقه ای و بین المللی، تمامی اعضای شورای فرهنگی استان و مدیران و مسئولین باید با استفاده از تریبون های فرهنگی به عنوان پایگاهی برای بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و ایجاد امید در جامعه استفاده کنند.

درویش امیری با اشاره به نقش موثر شورای فرهنگ عمومی در تقویت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو، تاکید کرد: تخریب عملکرد دولت به منزله ناتوان جلوه‌دادن نظام به شمار می رود و ناامیدی مردم را در پی خواهد داشت که این مهم باید از سوی مسئولین مورد توجه قرار گیرد، چراکه مردم، عدم موفقیت یک مسئول و ناامیدی از آن را به معنای عدم موفقیت کل نظام و مجموعه مدیران می دانند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =