در نشست تخصصی معرفی کشورهای برتر در برنامه ریزی، پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر که همزمان با هفتادمین نشست مجمع جهانی بهداشت در ژنو برگزار شد، موفقیت های ایران در پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وبدا، دكتر علي اكبر سياري معاون بهداشت و دكتر محسن اسدي لاري قائم مقام وزير در امور بين الملل که به دعوت رسمي معاون سازمان جهاني بهداشت در بيماري هاي غير واگير و سلامت روان در نشست تخصصي و صبحانه كاري معرفي كشور هاي برتر در برنامه ريزي، پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي غير واگير كه همزمان با هفتادمين نشست مجمع جهاني بهداشت در محل دفتر مركزي سازمان صليب سرخ جهاني در ژنو برگزار شد، شركت كردند، به بيان موفقيت هاي اخير ايران در اين زمينه پرداختند.

در اين نشست دكتر سياري با اشاره به تصويب و ابلاغ برنامه ملي پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي غير واگير توسط رييس جمهور و ادغام اين برنامه ها با شبكه مراقبت هاي بهداشتي كشور به تشكيل كميته ملي NCD و اقدامات انجام شده برای كاهش قند و نمك و چربي اشاره کرد.

درادامه دكتر اسدي لاري با اشاره به طرح تحول سلامت و فرصت ايجاد شده بهبود شبكه به منظور پيشگيري و مراقبت فعال از مردم به ايجاد نظام اطلاعاتي مناسب، (ايراپن) و STEPS اشاره کرد و از تعهد دولت بر ادامه راه و برنامه ريزي جهت ارزيابي بين المللي مستقل برنامه ملي غير واگير خبر داد.

همچنین دكتر تكيان معاون اداره کل بین الملل وزارت بهداشت به بیان جزئيات اقدامات ايران در زمينه پيشگيرى و كنترل بيماريهاى غيرواگير پرداخت که گزارشات ارایه شده از سوی تیم شرکت کننده ایرانی بويژه موضوع ادغام در شبكه مراقبتهاى اوليه، هماهنگى بين بخشى و نيز اقدامات مهم سازمان غذا و دارو، مورد توجه شركت كنندگان در اين جلسه قرار گرفت.

گفتنی است در اجلاس جهانى بیماری های غيرواگير در اروگوئه، به ابتكار رييس جمهور آن كشور كه انكولوژيست است، برخى روساى جمهور، از جمله فنلاند، شيلى و چند رييس جمهور ديگر شركت مي كنند و برخى رؤساى جمهور از جمله پوتين نیز در این اجلاس پيام حمايت خواهند داد.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =