روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در طول ماه مبارک رمضان روزانه 170 هزار روزه‌دار در حرم مطهر رضوی و حاشیه شهر مشهد اطعام می‌شوند.

سید خلیل منبتی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت:در راستای عملیاتی کردن منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب و حسب دستور تولیت آستان قدس رضوی، توجه به مستضعفان در اولویت برنامه‌های این نهاد معنوی قرار گرفته است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، روزانه 40 هزار کارت دعوت ضیافت افطار متبرک حضرت امام رضا(ع) در مناطق مختلف مشهد و با اولویت مناطق محروم توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان هر روز 100 هزار بسته افطاری متبرک نیز در بین صفوف نماز جماعت حرم مطهر بین زائران عزیز توزیع خواهد شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان در مجموع یک میلیون و 200 هزار از ساکنان حاشیه شهر مشهد و مناطق محروم، روزه خود را با غذای متبرک حضرت رضا(ع) افطار خواهند کرد.

وی ادامه داد: در حرم مطهر رضوی نیز روزانه 30 هزار وعده افطار در طرح اکرام رضوی و مهمانسراهای جدید و قدیم در بین زائران و خدمه بارگاه منور رضوی تدارک دیده شده است.

منبتی خاطرنشان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان 900 هزار زائر و مجاور روزه‌دار نیز در این قالب مهمان سفره پربرکت امام رئوف(ع)خواهند شد.

وی در خصوص روش توزیع کارت‌های دعوت ضیافت افطار ویژه مناطق محروم گفت: روزانه جمعی از خدام بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) با مراجعه به درب منازل همشهریان عزیز کارت‌های دعوت را تحویل می‌دهند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: مدارس امام رضا(ع) در مناطق محروم و حاشیه شهر به عنوان پایگاه‌های اصلی توزیع افطار متبرک حضرت رضا(ع) انتخاب شده‌اند و روزانه40 هزار وعده غذای گرم در این پایگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین مرحله کارت‌های دعوت ضیافت افطار متبرک حضرت رضا(ع) توسط جمعی از خدام بارگاه منور رضوی در یکی از مناطق واقع در حاشیه شهر مشهد توزیع شد.

302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    7 1
    الان که فکرش را می کنم این کار در دوره تولیت فقید آستان قدس شروع شد و با آنکه ایرادات بسیاری بهدعملکرد او وارد است الان که مقایسه میکنم عملکرد او را صادقانه تر میبینم زیرا با توزیع غذا دنبال پل ساختن از مردم برای به قدرت رسیدن نبود. الان آستان قدس شده است یک حزب سیاسی تمام عیار و هر چه میکنند مهندسی شده و با مقاصد خاصی است که به نظرم با خرج کردن از اعتبار حضرت رضا انجام میشود
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    6 0
    الهی شکرولی بهتره نذورات مردم صرف امور و ساخت وسازهای زیر بناهایی و عام المنفعه مصوب دولت خصوصا در مناطق محروم گردد
  • بی نام A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    6 1
    این همه خرج چرا پول این 5 میلیون غذا رو بدن برای یه کار خیری اشتغالی چیزی مردم که غذا نمیخوان وقتی تو یصحن غذا میدین یا میرن دم مسافرخونه ها کارت افطاری میدین
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    9 1
    هر افطاری حداقل 10000 تومن یعنی روزی یک میلیارد و طی ماه رمضان سی میلیارد تومن با سی میلیارد تومن میشه حداقل یک کارخانه ساخت که در آن 200 نفر مستقیم و حدود 1000 نفر در زنجیره تامین آن مشغول به کار شوند آقای رییسی دیدید که مملکت داری بلد نیستید و مملکت داری را با نهاد خیریه اشتباه گرفته اید
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    6 1
    ریسیی با حضورش کاری کرد که هر کار استان قدر شاعبه سیاسی پیدا کنه، پیشنهاد میکنم حالا که قدم اول رو برداشته تولیت استان قدس رو رها کنه و به کار سیاسی بپردازه، حداقل شان امام رضا رو حفظ کنه
  • بهزاد A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    5 1
    اینکه افتخار نیست ،از پول خود مردم بدبخت هزینه میشه .زنه از دهات پا میشه میاد النگوی ۵ میلیونیشو میندازه حرم ،در مقابل یه پرس غذا میگیره،من یادمه یکی از دوستان دو گوسفند نذری داد،چهار نفر بودند التماس هم کردند دوتا بیشتر غذا ندادند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    2 1
    از نظر خبر آنلاین که مشکلی نداره تبلیغاتی حساب نمیشه؟؟؟