دوربین کنترل سرعت در یک‌صد نقطه استان کرمان نصب می‌شود

ایرنا نوشت: رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: امسال دوربین کنترل سرعت در بیش از یکصد نقطه این استان نصب خواهد شد.

سرهنگ یوسف نجفی روز سه شنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان در محل فرمانداری رفسنجان اظهار کرد: این کار از اولویت های پلیس راه استان است و در شریان ها و محورهای اصلی از ابتدای امسال در حال انجام است.

وی تصریح کرد: نصب دوربین کنترل سرعت در تمامی شریان ها و محورهای اصلی استان از شهرستان انار تا ریگان انجام می شود.

وی با بیان اینکه برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز از اولویت های پلیس است گفت: از ابتدای امسال تاکنون در استان کرمان 17 هزار و 287 مورد برخورد با تخلفات رانندگی ثبت شده که در مدت مشابه سال گذشته این برخوردها بیش از 16 هزار فقره بوده است و افزایش برخوردها باعث کاهش تخلفات می شود.

رئیس پلیس راه استان کرمان عنوان کرد: در حوزه رفسنجان از ابتدای امسال تاکنون آمار ثبت برخورد با تخلفات رانندگی 12 هزار و 370 مورد است که در مدت مشابه سال گذشته این آمار 10 هزار و 866 مورد بوده است.

وی گفت: رفسنجان از نظر اهمیت ترافیکی و حمل و نقل جاده ای کمتر از شهرستان کرمان نیست و باید 2 جایگاه پلیس راه داشته باشد.

نجفی افزود: در مرکز استان 3 جایگاه پلیس راه وجود دارد و پلیس راه باغین نزدیک به 50 سال ایجاد شده و پلیس راه چترود نیز به مدت 10 سال فعال است.

وی بیان کرد: متأسفانه 433 درصد تلفات در حوزه پلیس راه رفسنجان افزایش یافته به طوری که در 2 ماه ابتدای سال گذشته تعداد فوت شدگان حوادث رانندگی در این حوزه 3 نفر بوده و در 2 ماه ابتدای امسال به 16 نفر فوت شده افزایش یافته است.

وی گفت: در جاده رفسنجان به باغین که از لحاظ نصب علایم رانندگی، علایم ایمنی و غیره استاندارد است باز هم رانندگانی هستند که با خواب آلودگی موجب تصادف می شوند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان افزود: محور رفسنجان به زرند نیز دارای نواقص عمده ای است از جمله اینکه فاقد شانه خاکی و دارای پیچ و خم های زیادی است و جاده سرچشمه نیز با کمک شرکت مس و راه و شهرسازی دوبانده شده اما کشته شدن 8 نفر از یک خانواده در تصادفی حدود یک ماه قبل در این جاده همه را متأثر کرد.

وی گفت: اگر تیم های گشت زنی بیشتری در این محور داشتیم تا حرکات این خودروها را مشاهده و تذکر دهند، شاید این دسته از رانندگان بهتر رفتار می کردند و این اتفاق ناگوار نمی افتاد.

نجفی ادامه داد: اگر در این محور 2 یا سه دوربین کنترل سرعت داشتیم راننده از ترس ثبت تخلفات رانندگی و با خودکنترلی و عدم مزاحمت برای این خانواده هشت نفری که همه خانم و کودک بودند موجبات مرگ این افراد فراهم نمی شد.

وی با بیان اینکه محور رفسنجان - نوق از لحاظ تصادفات و تلفات رتبه اول استان را داراست گفت: این جاده از پر حادثه ترین محورها در استان کرمان است و محورهای انار و رفسنجان به کرمان نیز واژگونی زیاد داریم و باید ایمنی در این محور ها را در راستای کاهش تلفات افزایش دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671444

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =