ایرنا نوشت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که عده ای با سیاسی جلوه دادن حادثه آتش سوزی کارخانه فولاد بویراحمد سعی در ایجاد فشار و هجمه علیه دولت یازدهم و انواع بهره برداری ها بودند که این اقدام با اخلاق اسلامی و عدالت منافات دارد.

سید موسی خادمی روز پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با موضوع بررسی حادثه آتش سوزی کارخانه فولاد بویراحمد اظهار داشت: هر چند که این حادثه به دلیل کشته و مصدوم شدن تعدادی از کارگران دردناک بود و همگان را نگران کرد اما برخی ها نیز آن را با حوادث ناگوار دیگر همچون معدن زغال سنگ گلستان و یا ساختمان پلاسکوی تهران مقایسه کرده و در تلاش بودند با بزرگ جلوه دادن حادثه علاوه بر تشویش اذهان عمومی احساسات و عواطف خانواده های داغدار را نیز جریحه دار کنند.
وی با اظهار تأسف از بروز حادثه آتش سوزی کارخانه فولاد بویراحمد و تسلیت به خانواده جانباختگان و اظهار همدردی با مصدومان آن بر لزوم رسیدگی به وضع این خانواده ها و رفع مشکلات پیش آمده در این کارخانه تأکید کرد.
خادمی با گلایه از برخی افراد که منافع مردم و کهگیلویه و بویراحمد را با خواسته های گروهی گره می زنند، اظهار داشت: همه دستگاه های مرتبط از جمله سازمان تأمین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای تسلی خاطر و کاهش مصیبت های بازماندگان و مصدومان حادثه آتش سوزی کارخانه فولاد بویراحمد تلاش کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی به خانواده جانباختگان و مصدومان این حادثه را از اولویت های نخست موضوع حادثه آتش سوزی کارخانه فولاد بویراحمد دانست و خواستار تلاش بیش از پیش دستگاه های اجرایی مرتبط و صاحب کارخانه در این رابطه شد.
وی افزود که تلاش و زمینه سازی برای ایمن کردن کارخانه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد و پیشگیری از بروز چنین حوادثی در آینده در استان از اولویت های دوم کار دستگاه های مربوطه و صاحبان کارخانه ها، بنگاه های تولیدی و اشتغالزا ضروری است.
خادمی بیان کرد: بررسی و پیگیری قانونی و قضایی دلیل بروز حادثه آتش سوزی کارخانه فولاد بویراحمد و شناسایی مقصر یا مسببان و ارائه گزارش دقیق و شفاف به مردم سومین اولویت این مسأله است.
وی عنوان کرد: فراهم کردن زمینه برای راه اندازی مجدد کارخانه فولاد بویراحمد با رعایت استانداردها و ایمنی لازم از دیگر اولویت های کاری مسئولان اجرایی استان و صاحبان کارخانه باشد.
خادمی ابراز داشت: رونق اشتغال، تولید و سرمایه گذاری جزء برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است و باید در این کارخانه نیز به طور جدی مدنظر قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید را از اولویت های مهم دولت یازدهم دانست و گفت که در چند سال اخیر سیاست های دولت در راستای حمایت از بخش خصوصی، رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بوده است.
آتش سوزی در کارخانه فولاد بویراحمد که حدود ساعت چهار بامداد اول خرداد سال جاری رخ داد 9 مصدوم برجای گذاشت که 6 نفر از آنها به دلیل سوختگی شدید برای مداوا به شهرهای شیراز و اصفهان اعزام شدند.
دلیل بروز این حادثه هنوز مشخص نشده و تاکنون نیز سه نفر از 9 مصدوم آن جان باخته اند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 672275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =