میزان نوشت: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در حال حاضر قانونی مبنی بر حذف شناسنامه و جایگزینی کارت‌های هوشمند، از جانب مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است و بر اهمیت وجود شناسنامه در انتخابات تأکید می‌شود.

سیف اله ابوترابی گفت: زمان صدور کارت‌های ملی به حداکثر یک ماه کاهش یافته است و تاکنون تمامی کارت‌های ملی کسانی که ثبت نام کرده‌بودند، صادر شده است.

وی افزود: متقاضیان کارت‌های هوشمند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پست و پیشخوان دولت و یا از طریق سامانه اینترنتی اقدام به ثبت کرده و بعد از گذراندن روند اداری لازم، کارت هوشمند خود را از دفاتر پیشخوان و یا پست دریافت کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد: تاکنون قانونی مبنی بر حذف شناسنامه از جانب مجلس شورای اسلامی، تصویب نشده است و همچنان صدور شناسنامه‌ها ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اهمیت وجود شناسنامه در انتخابات، در حال حاضر قانونی مبنی بر حذف شناسنامه‌ها و جایگزین شدن کارت هوشمند تصویب نشده است.

ابوترابی ادامه داد: کارت‌های هوشمند، با هدف ایجاد قابلیت‌های جدید در سیستم هویتی مردم ایجاد شده است و امکان ورود به دولت الکترونیک را فراهم کرده است.

وی در خصوص تفاوت کارت هوشمند با کارت ملی گفت: کارت‌های هوشمند این قابلیت را دارد که بر خلاف کارت‌های ملی، اطلاعات به‌صورت خودکار در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق ساماندهی الکترونیک احراز می‌شود.

گفتنی است کاربردهای جدیدی به سیستم کارت‌های هوشمند اضافه می شود.

وی درپایان گفت: در قبال دریافت کارت هوشمند از مرحله تکمیل ثبت نام تا تحویل حداکثر ۱۱ هزارتومان دریافت می‌شود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =