«خبرجنوب» نوشت: معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: دخترانی که در معرض آسیب قرار دارند به خانه سلامت فارس ارجاع داده شوند.

معصومه فروتن افزود: اين خانه پناهگاهي امن براي پيشگيري از آسيب ديدگي دختران مجردي است كه احساس مي كنند در محل زندگي ممكن است دچار آسيب شوند و بهزيستي براي ايمن نگه داشتن آن ها در خانه سلامت خدمات موثري به اين افراد ارايه ميدهد.
وي يادآور شد: اين دختران كه حداقل 6 ماه در خانه سلامت نگهداري مي شوند پس از ساماندهي به خانواده اي از بستگان تحويل داده مي شوند كه از سلامت برخوردار باشد.
فروتن گفت: ظرفيت خانه سلامت بهزيستي فارس 20 نفر است و دختران در معرض آسيب به صورت خود معرف، ارجاع از دادگاه و يا معرفي توسط دوستان و بستگان به اين خانه معرفي مي شوند تا این مرکز پناهگاهي براي او طي چند ماه باشد.
اين مسئول بهزيستي فارس عنوان كرد: دختران در معرض آسيب به منظور معرفي خود به خانه سلامت مي توانند به اورژانس اجتماعي مراجعه كرده و يا با شماره 123 تماس بگيرند تا راهنماییهای مربوط براي دريافت خدمات به آن ها انجام گيرد.
فروتن در ادامه از افتتاح خانه امن در شيراز به صورت غيردولتي نيز خبر داد و گفت: اين خانه براي زناني است كه به نوعي دچار خشونت هاي خانگي شده اند و به منظور پيشگيري از آسيب هاي بيشتر به خصوص در جامعه مكاني امن براي آن ها محسوب
ميشود.
معاون امور اجتماعي بهزيستي فارس افزود: در اين خانه علاوه بر ارايه خدمات تخصصي، مشكلات زنان ياد شده هم ريشهيابي مي شود و با مددكاري آن ها به آغوش خانواده باز مي گردند.
فروتن گفت: دختراني كه به خانه سلامت ارجاع مي گردند هم به نوعي مورد تهديد واقع شده اند و در دوره اي كه در خانه سلامت به سر مي برند روال عادي زندگي را طي كرده و به مدرسه و يا دانشگاه مي روند تا مشكلات آن ها رفع و سازماندهي لازم صورت گيرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =