۰ نفر
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶

«خبرجنوب» نوشت: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: وقت چانه زنی به پایان رسیده، زمین کارخانه روغن نباتی به فضای سبز تبدیل می شود.

در سیزدهمین کارگروه کاهش آلودگی هوا که به ریاست رضاییان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس، دکتر رحیمی مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس و با حضور نمایندگان شرکت روغن نباتی نرگس شیراز برگزار شد، مراحل طی شده در خصوص انتقال این کارخانه بررسی شد و مقرر گردید از فعالیت مراکز آلاینده محیط زیست و کارخانه های آلاینده در محدوده شهرهای استان و به ویژه کلانشهر شیراز برابر قانون جلوگیری شود. به گزارش «خبرجنوب»، سی سال است طرح جا به جایی کارخانه فرسوده و آلاینده نرگس شیراز به شهرک صنعتی و ادامه تولید آن در این منطقه به چالشی تبدیل شده است.
از طرفی، صورتجلسات متعدد و تلاش های بسیار زیاد هیچ نتیجه ای جز کاهش مقدار کمی از بوی منتشر شده از بخش روغن گیری این کارخانه نداشته است. همچنین تعلل هیات مدیره و مالکان این کارخانه شامل بخش خصوصی، بنیاد مستضعفان و اوقاف و امور خیریه باعث رنجش خاطرمسئولین شهرشیراز و مردمی شده که در معرض آسیب های مستقیم این واحد صنعتی قرار دارند. در این جلسه نیز مانند گذشته مدیران اصلی این کارخانه حضور پیدا نکرده و با کمرنگ نشان دادن اهتمام مسئولین نسبت به انتقال این کارخانه در واقع بر ماندن و ادامه تولید اصرار دارند.
رضاییان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس در این نشست، پس از شنیدن گزارش های مفصل مدیران و مسئولان پیگیر انتقال این کارخانه، عدم توجه مالکین به مصوبات این کارگروه و خواست مردم شیراز را قابل قبول ندانست و خواستار برخورد قاطع با سهل انگاری های صورت گرفته و اعمال قانون در این زمینه شد. وی گفت: وقت برای چانه زنی به پایان رسیده و در صورت استنکاف از قانون ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت، کاربری زمین این واحد به فضای سبز تغییر پیدا خواهد کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =