اشتغال 13 هزار بهره بردار کردستان در تولید توت فرنگی

استان کردستان حدود 13 هزار بهره بردار را در بخش تولید محصول توت فرنگی دارد که مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در جلسه ستاد توت فرنگی استان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار گردید افزود؛ امروزه روش کار کشاورزان کردستانی در تولید توت فرنگی تغییر کرده به نوعی اگر به گذشته نگاهی بی اندازیم کشاورزان ما در هر یک هکتار حدود 4 الی 5 تن توت فرنگی برداشت می کردند. ولی امروزه به طور متوسط در هر یک هکتار 16 تن محصول توت فرنگی برداشت می شود.
وی ادامه داد با عنایت به آمار حوزه معاونت باغبانی وزارت، متوسط عملکرد کشور 11 تن است که در استان کردستان با استفاده از شیوه های نوین آبیاری و استفاده از ارقام مناسب و مبارزه با آفات و بیماری های احتمالی توانسته ایم به طور متوسط در هر یک هکتار 16 تن توت فرنگی تولید کنیم.
وی با بیان اینکه استان کردستان بیش از 70 دصد توت فرنگی کشور را تولید می کند افزود؛ استان های مازندران وگلستان بعد از کردستان در رتبه دوم و سوم تولید این محصول قرار دارند که هیچ کدام از استان های کشور شرایط آب وهوای کردستان را برای رشد و تولید محصول توت فرنگی ندارند.
محمد فرید سپری خاطر نشان کرد؛ با توجه به اینکه 62 دصد از سطح زیر کشت توت فرنگی کشور در استان کردستان است، اگر ما بتوانیم بر روی برند سازی و بسته بندی محصول کار کنیم. می توانیم رقبا را در بازار رقابت حذف کنیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان افزود؛ چیزی که اخیرآ مطرح است بحث کشت گلدانی است که در مرداد ماه کشت گلدانی را انجام داده ودر شهریور ماه استقرار پیدا می کند و در فروردین سال بعد بهره اقتصادی خواهد داشت. یعنی با این کار عملکرد اقتصادی از یک سال به زیر 5 ماه می رسد.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =