۰ نفر
۵ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت:برنامه های اصلاح نژاد دام زمان بر است، از این رو خودکفایی در عرصه تولید کره نیازمند وقت بیشتری است.

علیرضا عزیزاللهی با اشاره به آخرین وضعیت واردات کره اظهار داشت: با توجه به آنکه چربی شیر کشور حدود ۱۰۰ هزارتن است از این رو خامه تولیدی در صنایع بیسکویت سازی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه امکان تولید کره در کشور فراهم نیست، افزود: براین اساس سالانه ۴۵ تا ۵۰ هزارتن کره مورد نیاز از کشورهای مختلف به ویژه نیوزیلند وارد کشور می شود.

عزیزاللهی با بیان اینکه سرمایه گذاری های مناسبی برای تولید کره در کشور صورت گرفته است گفت: با توجه به چربی 2.3 درصدی شیر تولید داخل و گران بودن تامین چربی امکان رقابت نرخ کره داخلی با خارجی وجود ندارد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به برنامه های اصلاح نژاد دام بیان کرد: برنامه های اصلاح نژاد دام زمان بر است از این رو خودکفایی در عرصه تولید کره نیازمند وقت بیشتری است.

وی در پاسخ به این سوال که سالانه چه میزان ارز به واردات کره اختصاص می یابد، تصریح کرد: اگر برای هر تن کره نرخ ۴ هزار دلار در نظر بگیریم از این رو سالانه ۲۰۰ میلیون دلار به واردات این امر اختصاص می یابد که با سرمایه گذاری در بلند مدت می توان به خوداتکایی رسید.

39225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =