حسین فتاحی و مجموعه «۳۰ روز با پیامبر»

ایسنا نوشت: حسین فتاحی با اشاره به پایان نگارش مجموعه ۱۲جلدی «۳۰ روز با پیامبر»، از خستگی‌هایش در کار نوشتن گفت.

حسین فتاحی درباره فعالیت های اخیرش توضیح داد: «کار نوشتن مجموعه ۱۲جلدی «سی روز با پیامبر» هفت سال زمان برده و از آن‌جا که این کار در زمره آثار مذهبی بود، با خرده‌گیری‌های زیادی مواجه شد و اگر چه بالاخره منتشر شد ولی احساس می‌کنم بهتر است دیگر تا مدتی کار تازه‌ای ننویسم چون این کار اگرچه شیرین بود ولی همه توانم را گرفت.»

مجموعه ۱۲جلدی «۳۰ روز با پیامبر» عنوان جدیدترین کتاب فتاحی است که  از سوی انتشارات قدیانی راهی بازار شده است. او در این مجموعه که مخاطبان آن کودکان هستند به همه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و اخلاقی خاتم الانبیاء (ص) پرداخته است.

این نویسنده ضمن اشاره به استفاده از منابع مختلف برای نگارش این مجموعه گفت: «سعی کردم تا آن‌جایی که سوادم اجازه می‌دهد، مشهورات زندگی پیامبر اکرم (ص) را بیاورم. سبک زندگی و سیره ایشان در خانواده، در ارتباط با همسایه‌ها و مردم و مهربانی‌شان که شامل همه از انسان گرفته تا پرندگان و حیوانات و ... می‌شود در این اثر مورد توجه قرار گرفته است.»

این مجموعه‌ ۱۲ جلدی شامل ۳۶۵ حکایت از زندگی حضرت محمد (ص) است و در  قصه‌واره­‌های تاریخی زندگی پیامبر اسلام را  با زبان ساده و کودکانه توصیف می‌کند.«مهمانی فرشته‌­ها»، «پدربزرگ و نوه­‌اش»، «اولین طواف»، «گم‌شده‌­ای که پیدا شد»، «درس بزرگ»، «خداحافظ پدربزرگ مهربان»، «خانه عمو» و... برخی از عنوان‌های این مجموعه هستند.

در مقدمه این مجموعه که در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شده بود، آمده است:‌ «این کتاب پنجره کوچکی را رو به دنیای بزرگ و پرماجرای پیامبر گرامی اسلام (ص) برای کودکان باز می‌کند.»

منصور محمدی کار تصویرسازی این مجموعه را بر عهده داشته است.

58244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =