معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل خواستار برگزاری جلسه ویژه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و اهتمام مسئولان جهت تکمیل و تجهیز سالن همایش کتابخانه مرکزی اردبیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ ناصر نصيري در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي استان با اشاره به اهميت كتابخانه مركزي اردبيل در توسعه فرهنگي استان، تكميل و راه اندازي سالن همايش اين كتابخانه را داراي اهميت دانسته و اظهار داشت: در صورت افتتاح اين پروژه مهم فرهنگي، كمبودهاي موجود در خصوص سالن هاي بزرگ اجتماعات جهت برگزاري همايش هاي استاني و كشوري، تا حدودي برطرف خواهد شد.

وي، جشنواره كتابخواني رضوي را در تقويم فرهنگي كشور، مهم تلقي كرده و افزود: همت نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در برگزاري اين جشنواره باعث هم افزايي و تجميع پتانسيل دستگاههاي فرهنگي و اجرايي در جهت برگزاري احسن يك رويداد فرهنگي شده است.

نصيري در بخش ديگري از سخنان خود، نامگذاري كتابخانه هاي عمومي جديدالاحداث استان به نام مشاهير بومي را مورد تأكيد قرار داده و تصريح كرد:
اين نامگذاري باعث معرفي هرچه بيشتر مفاخر استان به نسل جديد و ماندگاري نام و ياد بزرگان عرصه هاي مختلف علمي، ادبي، هنري و فرهنگي ميشود.

اين مسئول، تكميل پروژه هاي نيمه تمام عمراني را از اهداف دولت خدمتگذار برشمرده و خاطرنشان ساخت: فرمانداران بايد نسبت به پروژه هاي عمراني كتابخانه هاي عمومي در حال اتمام، توجه بيشتري داشته باشند تا مردم بتوانند از خدمات فرهنگي اين مراكز هر چه زودتر بهره مند شوند.

در اين جلسه، مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان نيز با شرح نيازهاي تكميل و تجهيز كتابخانه مركزي اردبيل، آن را مهمترين پروژه كتابخانه هاي عمومي معرفي كرد.

رباب عزيزخاني، جلب مشاركت خيرين در جهت ساخت كتابخانه هاي مركزي شهرستانها را مورد تأكيد قرار داده و افزود:
كتابخانه مركزي بيله سوار با ٩٠ درصد پيش عمراني، راه چنداني براي راه اندازي نهايي در پيش ندارد.

وي، مشاركت دستگاههاي فرهنگي و اجرايي استان در جشنواره كتابخواني رضوي را كم نظير توصيف كرده و خاطرنشان ساخت: ارادت مردم و مسئولين به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و علاقمندي دلسوزان عرصه فرهنگي در جهت نهادينه كردن فرهنگ كتابخواني، دست به دست هم داده و باعث شد جشنواره با شور و حال دوچندان برگزار شود.

عزيزخاني، ضمن تقدير از اعضاي انجمن در خصوص ارائه نقطه نظرات نهايي جهت نامگذاري كتابخانه هاي عمومي روستاي لنبر شهرستان خلخال و روستايي موران شهرستان گرمي، تغيير نام كتابخانه عمومي زكرياي رازي شهرستان نير به كتابخانه عمومي مرحوم امير حسين فردي را در معرفي اين چهره شاخص ادبيات كودك و نوجوان، مفيد دانست.

اين مسئول با تقدير از حُسن توجه فرمانداران در تكميل كتابخانه هاي جديد، از اتمام مراحل احداث و افتتاح كتابخانه هاي عمومي روستاهاي موران، لنبر، شام اسبي، شايق و شهر فخرآباد تا پايان فصل تابستان خبر داد.

مشاور استاندار در امور كتاب و كتابخانه ها، مشاركت جدي تر مدارس و آموزش و پرورش استان را در برنامه هاي كتابخانه اي خواستار شده و تأكيد كرد: بسياري از دانش آموزان علاقه فراواني به كتابخواني دارند ليكن هموار كردن اين مسير وظيفه ما و مديران مدارس و مربيان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =