ایرنا نوشت؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه قم گفت: مجموعه گردشگری زیارتی امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) در قم برای ارائه خدمات به زائران داخلی و خارجی راه اندازی می شود.

سید حسن رضوی روز شنبه در همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) اظهار داشت: از اعتبارات سفر رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سال 89 به قم و با همکاری نهادهای مربوطه اقدام به تملک زمین ها اطراف، توسعه حرم مطهر این امامزاده و احداث یک مجموعه ای گردشگری کرده ایم.
وی افزود: 70 درصد تملک زمین انجام شده و زمینه برای انجام مقدمه های کار فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که این امامزاده بیشترین زائران خارجی از کشورهای مختلف را دارد پیش بینی شده است تا مجموعه ای در شان این امامزداده طی چند سال فعالیت عمرانی اجرایی شود.
وی با اشاره به این که امامزاده موسی مبرقع(ع) تکمیل کننده مثلث گردشگری زیارتی در قم است گفت: بعد از حرم مطهرحضرت معصومه(س) و مسجدمقدس جمکران این امامزاده به عنوان امامزاده شاخص معرفی خواهد شد.
رضوی از برگزاری کنگره بین المللی تکریم امامزاده موسی مبرقع(ع) خبر داد و گفت: برای گردآوری محبان این امامزاده که در کشورهای مختلف حضور دارند با هماهنگی ها لازم با نهادهای مربوطه از جمله وزارت امور خارجه این کنگره در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی بدون اشاره به زمان و مکان این کنگره، خاطرنشان کرد: برای برگزاری این کنگره و استفاده از ظرفیت های علاقه مندان این امامزاده در سطح ملی، باید از ظرفیت خیران در قالب یک برنامه مدون بهره برد.
پنجم ذی القعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است که طی یک هفته آیین ها و جش های مختلف از جمله غبارروبی و گلباران با حضور شخصیت های حوزوی در 12 امامزاده قم برگزار می شود.
در استان قم بیش از 440 امامزاده وجود دارد.

همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان استانی در سالن اجتماعات امامزاده سیدعلی(ع) برگزار و بعد از این همایش، مرقد مطهر این امامزاده گلباران و غبارروبی شد.
ابواحمد موسی مبرقع فرزند امام نهم شیعیان جوادالائمه(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) است. ایشان در سن چهل سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در آنجا ساکن بود. مرقد ایشان در چهل اختران و خیابان آذر قم واقع شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =