دلیل عدم دعوت از مولوی عبدالحمید به مراسم تحلیف/ فرهنگی: هیچ‌یک از ائمه‌جمعه کشور نبودند

در پی برخی از حواشی مطرح شده در محافل مختلف نسبت به عدم دعوت از مولوی عبدالحمید، روحانی برجسته اهل تسنن و امام جمعه زاهدان، نماینده تبریز و عضو هیئت رئیسه ی مجلس اعلام کرد: در این دوره از آئین تحلیف، هیچیک از ائمه جمعه کشور حضور نداشتند.

محمدحسین فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین ضمن رد هرگونه شائبه  سیاسی نسبت به عدم دعوت از مولوی عبدالحمید اظهار داشت: در این مراسم برخلاف گذشته، هیچیک از ائمه ی جمعه - چه از علمای شیعه و چه از علمای اهل تسنن - دعوت نشده بود و برجسته کردن یک نفر از این جمع منصفانه نیست.

وی دلیل این امر را محدودیت جا عنوان کرد و افزود: در این دوره از مراسم تحلیف با کثرت مهمانان و هیئت های خارجی از کشورهای مختلف مواجه بودیم و فضای مجلس برای میزبانی محدود بود.

فرهنگی با اشاره به اینکه در آخرین لحظات در جریان این امر قرار گرفته است خاطرنشان کرد: بدلیل همین محدودیت ها هم هیچیک از ائمه جمعه ی استان های کشور برای حضور در این مراسم حضور نداشتند.

این نماینده  اصولگرای تبریز و عضو هیئت رئیسه ی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود دلیل حضور نمایندگانی از دیگر اقلیت های دینی نیز گفت: تنها دلیل این امر حضور آنان در پایتخت بود وگرنه نمایندگان استان های دیگر در مراسم حاضر نبودند.

فرهنگی با تاکید بر احترام و رسمیت مذاهب و اقلیت های دینی در قانون اساسی، تصریح کرد: همچنانکه در تصاویر دیده می شود، برای دعوت در مراسم تحلیف هیچ فرقی بین ائمه جمعه ی کشور گذاشته نشده است.

این عضو هیئت رئیسه ی مجلس در ادامه سخنان خود در پاسخ به اینکه برخی نمایندگان به جدا کردن نمایندگان از مهمانان و مدعوین اعتراض داشتند گفت: این رویه از سالیان قبل متداول بوده و امر جدیدی نیست.

وی در عین حال یادآور شد: با وجود این موانع باز هم در خصوص سلفی گرفتن با خانم موگرینی آنهمه حاشیه ایجاد شد!

فرهنگی گفت: برخی از همین معترضین هم جزو کسانی بودند که خود مشغول سلفی گرفتن با ایشان بودند.

گفتنی است عدم حضور برخی چهره های سیاسی و مذهبی در مراسم تحلیف حاشیه هایی به همراه داشته و موجب سوء تعبیر محافل مختلف شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =