این روزها تکنولوژی در همه حوزه‌ها نفوذ کرده‌است، دیگر مردم تقریبا در انجام همه امور روزمره خود از خدماتی که در بستر اینترنت فراهم شده یا از دستاوردهای تکنولوژی روز هستند، استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاید جالب باشد بدانید تکنولوژی در حوزه مدوپوشاک هم نفوذ کرده و هر سال به تعداد کسب‌وکارهایی که نقش ارتباط دهنده بین مدوتکنولوژی را بازی می‌کنند، اضافه می‌شود. این استارت‌آپ‌ها سعی دارند با اضافه کردن خدماتی متفاوت سبک زندگی و شیوه پوشش مردم را تغییر دهند. به‌طور مثال Modavanti یک فروشگاه آنلاین در حوزه مد است که با هدف حمایت از محیط زیست لباس‌های کهنه و قابل بازیافت را از مشتریان خود دریافت می‌کند و به آنها اعتبار برای خرید لباس جدید از فروشگاه آنلاین را می‌دهد. یکی دیگر از نمونه‌های جالب که سعی کرده در بستر تجارت‌الکترونیک خدمات مد ارائه کند، Trunk Club است که در شیکاگو فعال است و هدفش کمک به مردان برای انتخاب لباس مناسب است؛ چراکه بسیاری از آنها مهارت انتخاب لباس مناسب و فرصت کافی برای خرید را ندارند. این استارت‌آپ علاوه بر مشاوره در مورد نوع پوشش مردان کمد لباس‌ها را برای انتخاب راحتتر آنها به در منزل می‌فرستد.

Cuyana هم در سانفرانسیسکو یک استارت‌آپ زنانه در حوزه مسوولیت اجتماعی است که در حال ترویج فرهنگ کمد جمع و جور هستند و از زنان می‌خواهند لباس و لوازم جانبی نو که از آن استفاده نمی‌کنند را به نیازمندان ببخشند و با خرید ماهیانه لباس همیشه مد روز و شیک باشند.

Style Lend هم استارت موفق دیگری در آمریکاست که به مردم کمک می کند که انواع مختلفی از لباس ها از جمله لباس‌های مهمانی را برای مدت زمان مشخص اجاره کنند. آنها فعلا در ایالات متحده فعال هستند ولی انتظار می‌رود که این کسب و کار در سطح جهانی گسترش پیدا کند. این استارت‌آپ به مردم کمک می‌کند که برای سفر کردن، ناچار به حمل چند چمدان سنگین از لباس نباشند.

همه این استارت‌آپ‌ها در حال آزمودن بخشی از بازار هستند تا بدانند چطور می‌توانند از طریق تکنولوژی روی پوشش، مد و شیوه انتخاب لباس مردم تاثیر بگذارند. شاید هیچ چیز به اندازه آسودگی و سهولت در دسترسی به لباس مورد علاقه دغدغه مردم در سال‌های آینده نباشد و استارت‌آپ‌ها به دنبال پیدا کردن بهترین و موثرترین روش‌های آن هستند.

ایران هم با بیش از 35 میلیون کاربر و ضریب نفوذ 45درصدی اینترنت در ایران به یکی از کشورهای مستعد برای رشد استارت‌آپ‌ها در همه حوزه‌ها تبدیل شده است و شاید باید انتظار داشت که به زودی شرکت‌هایی با ارائه خدمات در حوزه مدوپوشاک در ایران شکل بگیرند که در قالب فرهنگ ایرانی و بومی بتوانند انتخاب، خرید و پوشش ساده تر و راحت‌تری را برای ایرانیان تدارک ببینند.

در سال‌های اخیر طراحان و تولیدکنندگان داخلی توانستند تحول بزرگی در حوزه پوشاک به ویژه پوشاک خارج از منزل در ایران ایجاد کنند. هر فصل طراحان با مدل‌های جدید و خلاقانه وارد بازار می‌شوند، بیشتر آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام مشتریان خود را پیدا می‌کنند اما سلیقه و طراحی آنها روی تولیدکنندگان انبوه پوشاک داخلی هم تاثیر می‌گذارد. این تحول در عرصه پوشاک ایرانی باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان که با نام برندهای خارجی تولیدات خود را می‌فروختند بتوانند برند مستقلی خلق کنند و روی سلیقه مصرف‌کنندگان هم تاثیر بگذارند. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم تکنولوژی چطور می‌تواند عادت‌های قدیمی مردم در خرید لباس و انتخاب آن را تغییر دهد.

منابع: بیزینس ، ساکسس استوری

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =