نایب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، گفت: سالانه بیش از 1.7 میلیارد دلار ارز از حوزه گردشگری سلامت عاید ایران می شود که این میزان میبایست به 7 میلیارد دلار رسد.

 به گزارش خبرآنلاین ، محمد پناهی افزود: گردشگری به عنوان سومین صنعت درآمدزای کشور بخش های مختلفی را شامل می شود؛ که گردشگری سلامت با سه حوزه پزشکی، طبیعت درمانی و تندرستی میتواند درآمدهای بیشتری را از آن کشور کند. در این میان استان مرکزی به واسطه پتانسیل و بسترهای مطلوب و دسترسی آسان می تواند یکی از مقاصد مهم این صنعت باشد. گردشگری پزشکی به معنای ارائه خدمت درمانی به گردشگران داخلی و یا خارجی است که در این زمینه گردشگران خارجی به علت ارز آوری، چهار برابر گردشگر داخلی، باید مورد توجه قرار گیرند، چراکه زیرساخت بسیار مناسبی در این حوزه در کشور وجود دارد و از سوی دیگر کشورهایی همچون عراق و افغانستان می تواند بازار مطلوبی برای کشور در این زمینه باشد.
وی اظهار داشت: در بحث طبیعت درمانی نیز استان مرکزی با توجه به دارا بودن چشمه های آب های معدنی و آب گرم می تواند زیرساخت مناسبی در این حوزه باشد و وجود پزشک در کنار این طبیعت درمانی می تواند موثرتر واقع شود. گردشگری سلامت نیز به معنای استفاده از منابع و طبیعت بکر در مسیر تندرستی و احساس شادابی و نشاط است که بدون حضور پزشک انجام می گیرد و این سه حوزه ظرفیت هایی هستند که می تواند گردشگران بین المللی را جذب کند.
نایب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران تصریح کرد: در مجموع سالانه یک میلیون گردشگر خارجی مسلمان وارد کشور می شوند و از این تعداد بین 20 تا ۳۰ درصد برای گردشگری سلامت به ایران وارد می شوند که همین امر گویای موقعیت مناسب کشور برای بهره برداری از این حوزه است.
وی افزود: کشور ما پیشینه بسیار قوی در حوزه پزشکی دارد که باید از این ظرفیت و زیرساخت ها در مسیر خدمت به گردشگری حوزه سلامت و ارز آوری برای کشور استفاده کرد.
نایب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران تصریح کرد: در سال ۹۳ شورای راهبری گردشگری سلامت کشور تشکیل شد که متشکل از پنج نهاد سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی و وزارت خارجه است و مهمترین وظیفه این شورا سیاست گذاری، نظارت و اجرای مدیریت و هماهنگی گردشگری سلامت است. در این شورا تعریف منطقی گردشگری سلامت ارائه شد، برای آژانس های تخصصی گردشگری سلامت مجوز صادر شد تا بتوانند از کشورهای خارجی بیمار به کشور بیاورند و بیمارستان ها مکلف به ایجاد بخشی برای پذیرش بیماران خارجی شدند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =