حفظ منزلت ایثارگران مهمتر از مسائل مالی است

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نیاز جامعه ایثارگران را تنها نباید تامین مسائل قتصادی و مالی آنان دانست، افزود: در برخی مواقع افراد به تامین نیاز مالی جامعه ایثارگری متمرکز می شوند، در حالی که حفظ شان و منزلت جامعه ایثارگران مهمتر از تامین مسائل مالی آن‌ها است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استاندرای زنجان، اسدالله درویش امیری در جلسه هماهنگی امور ایثارگران استان زنجان گفت: کرامت و منزلت جامعه ایثارگران همواره باید حفظ شود تا نسل های سوم و چهارم پس از انقلاب در کشور بدانند و درک کنند که اگر امروزه نظام جمهوری اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی است، به برکت خون شهدا و فداکاری و گذشت این افراد بوده است.
وی به جایگاه بالای ایثارگران در بین مردم و مسئولان اشاره کرد و ادامه داد: برای تکریم و تجلیل از جامعه ایثارگر باید با تبادل و همفکری برای ثبت فداکاری، استقامت و مقاومت تلاش شود و در این راستا از کارهای تکراری و کلیشه ای خودداری گردد.
استاندار زنجان اظهار کرد: برای اینکه پرچم اخلاص، عشق و علاقه مندی به نظام جمهوری اسلامی را همواره برافراشته نگاه داریم، باید در جهت تکریم ایثارگران و تجلیل از خانواده شهدا و تحقق آرمان های نظام تلاش کنیم.
درویش امیری یاد آور شد: در طول ۴ دهه گذشته در سطح کشور و به تبع آن در استان زنجان گام های اساسی برداشته شده و با استفاده از بهترین تجهیزات و امکانات روز دنیا، در حوزه های مختلف اقدامات مهمی را شاهد هستیم، به طوری که هم اکنون بیش از ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنعت تحقق یافته و از این میزان ۲ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال در مرحله تکمیل است .
استاندار زنجان با انتقاد از برخی افراد که گاهی با سخنان ناشایست خود نظام مظلوم جمهوری اسلامی را ضعیف و ناتوان جلوه می دهند، خاطرنشان کرد: با داشتن جامعه فرهیخته و نخبه در کشور نباید طوری سخن بگوییم که خانواده شهدا تصور کنند که خون فرزندانشان به هدر رفته است، بلکه باید با انتخاب صحیح ترین راه که با فرهنگ غنی شهادت و ایثار مطابقت داشته باشد، پیش رویم و سخن بگوییم.
وی تصریح کرد: همه باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی برای ادامه راه و دستیابی به اهداف خود همواره به گذشت و فداکاری نیاز دارد و تنها ایثار و شهادت، به معنای جان دادن نیست، بلکه ایثار در مقابل تحمل بخشی از ناملایمات و فشارهایی که از سوی برخی کشورها به ملت تحمیل می شود، ستودنی است.
استاندار زنجان در ادامه بر ضرورت پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی در کشور تاکید کرد و گفت: باید مسئولین دستگاه های اجرایی با همت و تعامل در جهت مبارزه با چالش ها و آسیب اجتماعی گام بردارند و از ظرفیت نخبگان نیز در این زمینه استفاده کنند.
درویش امیری با اشاره به اینکه شرایط کشور در هر دهه متفاوت است، افزود: علی رغم وجود آسیب های اجتماعی در جامعه، جوانان نخبه و صاحب نظر فراوانی در زمینه های دانش هسته ای، دفاعی و رشته های علوم پزشکی در جامعه وجود دارد و ما نباید تنها یک سوی به جامعه نگاه کنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =