حسین پارسایی*

سيدعباس صالحی، وزير پيشنهادی فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی ویژگی‌های متعددی دارد. به عنوان مدیری که سه دهه از عمر خود را درحوزه هنری و وزارت ارشاد گذرانده‌ام، حضور سیدعباس صالحی در چهار سال گذشته را حضوری متفاوت و تاثیرگذار در وزارت فرهنگ‌وارشاد شناختم.

سیدعباس صالحی در کنار شخصیت فرهنگیِ ساده و صميمی‌اش، از نوع نگاهی متفاوت به فرهنگ برآمده است. با وجودی که او در این سال‌ها، معاون فرهنگی وزارت ارشاد بود اما نقش رفتارهای تاثیرگذارش در جامعه هنری و اصحاب سینما نیز شنیده می‌شد.

سیدعباس صالحی، مديری اهل قلم، با سوابق روشن و موثر، مدّبر، كارگشا و دور از هياهو، اهل تعامل و قانونمداری با رويكردهای اخلاقی و تقيدات دينی است.

آخرين بار او را همراه با خانواده، در يكی از سالن‌های تئاترشهر ديدم. به عنوان معاون وزیر اما بدون هیچ دعوتی آمده بود تئاتر ببيند؛ مثل يک شهروند عادی. عکاسی همراهش نبود و كسی از او عكس نگرفت. با كسی هم عكس يادگاری نگرفت. این سادگی و بی‌آلایشی و صمیمیت در شخصیت یک مدیر عالی فرهنگی نیازی است که جامعه فرهنگی ما بسیار به آن احتیاج دارد.

گرچه اهالی نشر هم پيشتر از مديريت مبتنی بر عقلانيت و اعتقاد ايشان به خرد جمعی سخن گفته‌اند اما امیدواریم با رای اعتماد بالای مجلس به ایشان، نگاه سالم، صمیمی و اخلاق‌مدار مدیریتی سیدعباس صالحی در همه عرصه‌های فرهنگی و خصوصا هنری ظهور و بروز کند و گسترش یابد.

نکته دیگری که برایم جالب بود توجه و اشراف ايشان به جزييات حوزه‌های تخصصی در برنامه‌های ايشان بود. بی‌ترديد روزهای خوبی در پيش روست. بی‌شک دولت تدبير و اميد وزيری كارآمد و آينده‌نگر همچون سيدعباس صالحی را برای فرهنگ‌وهنر ایران اسلامی نياز خواهد داشت.

* مديركل دفتر نمايش خانگی سازمان سينمايی، ريیس سابق تئاتر شهر و مركز هنرهای نمايشی

 

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =