رییس موسسه حکمت وفلسفه کشور با بیان اینکه روحانیان پیشگامان مقابله با جنگ نرم دشمنان و ضد انقلاب هستند، گفت: نقش روحانیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، حجت الاسلام حسین خسروپناه در مجمع علماء شهرستان‌های مهدیشهر، سمنان وسرخه که به میزبانی تبلیغات اسلامی در دربند شهمیرزاد برگزار شد، با تاکید به ضرورت حمایت از روحانیان به مثابه پیشگامان مقابله با جنگ نرم، تاکید کرد: اهمیت رسالت روحانیان در دنیای جدید نیاز به اثبات ندارد اما لازم به یادآوری است که بازتعریف رسالت این قشر تاثیر گذار، تکمیل کننده‌ نگاه جدید و کارآمد رابطه‌ دین و علم، به نسبت اسلام و مدرنیته، تعامل حوزه و دانشگاه محسوب می‌شود.
وی افزود: یکی از مسئولیت‌های روحانیان ترویج احساس مسئولیت افراد و حتی خودشان در مقابل جامعه است، این قشر امروز باید برای تربیت جامعه هم لباس‌های خود را یافته، حمایت کرده و پوشش دهند تا بتوانند جامعه، خانواده و ‌افراد را تربیت کنند.
این کارشناس دینی و مدرس حوزه علمیه گفت: ائمه معصوم(ع) بر روی رفتار و عملکرد اصحاب و پیروان صدیق خود، نظارت و بعضا دخالت می کردند تا آنها را راهنمائی کرده و ‌بدون اینکه حتی آنان درخواست کنند به آنها مشورت می‌دادند لیکن ما بایستی خود را به این بزرگواران عرضه کنیم تا ساخته شویم و بعد بتوانیم دیگران را بسازیم.
خسروپناه گفت: جامعه دقیقا به مثابه یک خانواده است که اگر در آن پدر خانواده به مثابه سقف خانه ساخته نشود نمی تواند دیوارها، اتاق ها و سایر ابنیه و تجهیزات را از سرما، گرما، باران و ... مصون داشت لیکن امروز روحانیان پس از شناخت خود، باید به خانواده ها رسیدگی کنند تا بتوانند در تربیت نسل انقلابی موفق عمل کنند.
وی افزود: در حقیقت اجتماع بزرگ از واحد کوچکی تشکیل می‌شود که همان خانواده است و هرگاه این واحدهای کوچک که رسیدگی به آن آسانتر محسوب می شود، اصلاح شود، شاهد اصلاح تمام جامعه خواهیم بود پس باید به سراغ خانواده ها رفت.
رییس موسسه حکمت وفلسفه کشور درباره اهمیت تقویت جایگاه اجتماعی روحانیان گفت: بدون حضور روحانیان، انقلاب اسلامی، هیچ گاه به پیروزی نمی رسید و از طرف دیگر معتقد هستیم روشنفکران و گروه ها و احزاب غیر اسلامی، توانایی و نفوذ و مقبولیت روحانیان را در سطح کشور نداشتند.
خسروپناه افزود: این نقش روحانیان پس از پیروزی انقلاب نیز بی بدیل است، در واقع سرنوشت انقلاب و روحانیان به یکدیگر گره خورده، و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر آن تأکید کرده اند که اگر این قشر ضعیف عمل کند و نتواند اخلاق اسلامی را در جامعه رواج دهد، قطعا جامعه و روابط انسانی بر پایه سبک زندگی اسلامی ساخته نمی‌شود.
در ادامه این مراسم از روحانیان، ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های مهدیشهر، سمنان وسرخه تقدیر به عمل آمد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =