«چاق کچل سیبیلو» و «به کجا می‌رویم؟» در جشنواره تلویزیونی مستند

مستندهای «چاق کچل سیبیلو» و «به کجا می‌رویم؟» در قالب برنامه جشنواره تلویزیونی مستند از این شبکه پخش می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «چاق کچل سیبیلو» به کارگردانی محسن نجفی مهری  و تهیه کنندگی سیامک نجفی مهری به کارگردانی داستان زندگی آرش شهبازی، پسر جوان و با روحیه ای است که به بیمارستان می رود، با کودکان مبتلا به سرطان بازی می‌کند و به آنها و خانواده شان روحیه می‌دهد...

محسن نجفی مهری درباره «چاق کچل سیبیلو» گفت: «درگیر ساخت مستندی بی فرجام درباره کودکان کار بودم که با آرش شهبازی آشنا شدم و زندگی‌اش آنقدر برایم جالب بود که تصمیم گرفتم مستندش را بسازم.»

او افزود: «سه سال صرف تحقیق و پژوهش این مستند شد و در نهایت سال 94 استارت ساخت اثر زده شد و حدود 5 ماه درگیر مراحل توحید بودیم.»

نجفی مهری با بیان اینکه تم اصلی این مستند امیدواری است، تصریح کرد: «این اثر اولیم تجربه من در زمینه مستندسازی است و و خوشحالم در جشنواره‌های مختلف از مردم رای اعتماد گرفته است.»

او گفت: «چاق کچل سیبیلو» تا امروز در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و جایزه‌هایی کسب کرده که از آن‌ها می‌توان حضور در جشنواره بین المللی RELIGION TODAY ایتالیا و دریافت جایزه از جشنواره‌های «رویش»، «تصویر سال»، «حسنات»، «سما» و .. اشاره کرد.»

روایت «به کجا می رویم ؟» از سراوان فاجعه زده  

مستند «به کجا می‌رویم؟» به کارگردانی رضا مجلسی و تهیه کنندگی محمدرضا مجلسی فیلمی هشداردهنده در خصوص مشکل پسماند و تبعات زیست محیطی ناشی از آن است.

مجلسی در این مستند آلودگی منطقه سراوان به عنوان بزرگ‌ترین مرکز دفن زباله در شمال کشور را به نشان می دهد و با به تصویر کشیدن منطقه دفن زباله سراوان شهروندان را با چالش تاثیر پسماندها بر طبیعت زیبای رشت روبه‌رو می کند.

این کارگردان در گفت‌وگو با کارشناسان مربوطه درباره تولید شیرابه و تاثیر آن بر سلامت شهروندان نیز هشدار می‌دهد.

«به کجا می‌رویم؟» با پرداختن به معضل دفع غیربهداشتی زباله در نواحی شمال ایران، با تکیه بر اطلاعات قابل توجه، فرمی شکیل و تدوینی پویا، به صورتی مؤثر هشدار‌های بهداشتی، زیست‌محیطی خود را به مخاطب منتقل می‌کند.

برنامه «جشنواره تلویزیونی مستند»  دوشنبه 23 مرداد ساعت 19 از شبکه مستند پخش و ساعت 24 و 11:30 روز آینده بازپخش می شود.

فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند از 17 تیر در شبکه مستند آغازشده و طی آن ۴۲ اثر در سه بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه  با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =