ایسنا نوشت: یک سازمان حقوق بشری با افشای سندی از دست داشتن آمریکا در آموزش نیروهای بحرینی برای سرکوب تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز این کشور پرده برداشت.

به گزارش سایت العهد، با وجود وحشی‌گری‌های نیروهای دستگاه امنیتی بحرین در سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مخالفان برای تحقق عدالت و دموکراسی، آمریکا همچنان به حمایت از این نیروها و آموزش آنها ادامه می‌دهد و توجهی به جنایاتی که این نیروها در حق مردم بی‌دفاع مرتکب می‌شوند، ندارد.

در همین راستا، برایان دولی، مدیر سازمان "هیومن رایتس فرست" سندی را افشا کرد که دست داشتن آمریکا در آموزش نیروهای دستگاه‌های امنیتی و دولتی بحرین از جمله برخی از اعضای اداره بد نام پژوهش‌ها و تحقیقات جنائی بحرین را ثابت می‌کند.

برایان تاکید کرد، این سازمان بر اساس قانون آزادی اطلاعات اسنادی را از وزارت خارجه آمریکا به دست آورده که نشان می‌دهند این وزارتخانه در مه سال ۲۰۱۵ دوره آموزشی ۱۲ روزه‌ با عنوان "مبارزه با تروریسم داخلی و فرا مرزی" برای ۱۵ تن از اعضای دستگاه‌های امنیتی بحرین برگزار کرده است.

وی افزود: بحرینی‌هایی که در این دوره شرکت کرده‌اند، ۱۵ تن از نیروهای اداره بد نام تحقیقات کیفری بحرین، مراکز پلیس در جنوب و پایتخت این کشور، مرکز اطلاعات مالی و مراکز مشترک مبارزه با "تروریسم" بودند.

برایان گفت: مسئولان آمریکایی در این اسناد هدف از این دوره آموزشی را توانمندسازی شرکت‌کنندگان در توسعه اطلاعات پیشگیرانه و تکنولوژی‌های اطلاعاتی جهت مبارزه با "تروریسم" و اجرای قانون اعلام کردند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =