ایرنا نوشت: سخنگوی ارتش پاکستان با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی ارتش، مبارزه با فرقه گرایی و افراط گرایی در کشور است، گفت: شبکه ای که در مسیر ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی فعالیت می کرد، اخیر در شهر راولپندی شناسایی و منهدم شد.

سرلشگر آصف غفور در نشستی خبری، فیلمی از اعتراف دو تروریست بازداشت شده در پاکستان را برای خبرنگاران پخش کرد که حرف های تکان دهنده ای درباره عملیات ها تروریستی علیه شیعیان و تلاش برای ایجاد تفرقه میان جامعه اهل سنت و شیعیان شهر راولپندی مطرح کردند.

این دو تروریست در اعتراف های خود گفتند که در ماجرای درگیری خونین در عزاداری شیعیان در عاشورای چهار سال پیش در منطقه 'راجا بازار' شهر راولپندی اقدام به آتش زدن مسجد متعلق به اهل سنت کرده و سپس با تیراندازی به عزاداران شیعه در محل حادثه، فضای درگیری میان اهل سنت و شیعیان ایجاد کردند. آنها گفتند که با آتش زدن مسجد قصد داشتند شیعیان را عامل این اقدام معرفی کنند.

سخنگوی ارتش پاکستان همچنین اعلام کرد که عملیات تروریستی 'خیبر 4' که از بیش از یک ماه پیش در مناطق قبایلی شمال غرب این کشور آغاز شده بود، با موفقیت پایان یافت و تمام اهداف این عملیات تحقق یافت.

وی در پاسخ به ادعاهای آمریکا که پاکستان را متهم به کم کاری در مبارزه با تروریسم و برخورد تبعیض آمیز با تروریست ها می کند، گفت: پاکستان علیه تمام عناصر تروریستی از جمله 'شبکه حقانی' با جدیت تمام مبارزه کرده و عملیات های ضدتروریستی بدون هیچ تبعیضی ادامه دارد.

سرلشکر آصف غفور همچنین اعلام کرد که 'هیچ گروه و شبکه ترویستی بطور سازمان یافته' در پاکستان حضور ندارد.

وی در خصوص سیاست های جدید آمریکا در خصوص افغانستان و تکرار اتهامات وی علیه پاکستان نیز گفت: هرگونه اظهارنظر در این زمینه باید از سوی وزارت امور خارجه پاکستان انجام شود اما اگر آمریکا اقدام به اتخاذ سیاست های سخت گیرانه علیه پاکستان کند، ما نیز با در نظر گرفتن منافع ملی تصمیم گیری خواهیم کرد.

این سخنگو در پاسخ به سوالی در خصوص وجود اختلاف میان رهبران سیاسی و نظامی پاکستان، این موضوع را کاملا رد کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =