۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴

مهر نوشت: در پی مصوبه دیروز بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی، بازار بورس نیز به این تصمیم روی خوش نشان داده و از آغازین ساعت معاملات، روند رو به رشد بر بازار حاکم شده است.

دیروز بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، خواستار رعایت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار از ۱۱ شهریور ماه شده است تا بتواند بازار را رونق داده و با پرداخت نرخ‌های سود کاذب مقابله کند.

در این میان اگرچه قرار است نرخ‌ها از ۱۱ شهریور ماه اجرایی شود، اما بازار سرمایه نسبت به این تصمیم روی خوش نشان داده و معاملات افزایش یافته است.

بر این اساس، از آغازین ساعت کاری بورس تهران در روز جاری، شاخص تا این لحظه (۱۰:۰۵ صبح) ۱۸۴ واحد رشد کرده و ۸۲ هزار و ۵۵۶ واحد رسیده است.

در همین ساعت ابتدایی ۳۴۰ میلیون سهم به ارزش ۹۰۲ میلیون ریال معامله شده است.

تعداد معاملات صورت گرفته در روز جاری ۱۲ هزار و ۴۰۲ سهم بوده و ارزش بازار نیز به سه میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال رسیده است.

فعالان بازار سرمایه بر این باورند که اگر بانک مرکزی با نظارت دقیق خود منجر به انضباط در پرداخت نرخ سود بانکی منطبق با مصوبه جدید خود داشته باشد، می‌تواند شرایط مناسبی را برای بازار سرمایه رقم زده و منابع مالی را به سمت این بازار رقابتی سوق دهد.

39225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يوسف كبير A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    9 2
    بازار سرمايه از مديران نالايق رنج ميبرد.ميان تو صدا سيما و درو ديوار تبليغ ميكنن ملت بياين تو بورس سرمايه گذاري كنين و بعد سرمايه و پول ملت رو تو نمادها قفل ميكنن.به عنوان مثال نماد هاي متوقف شده چند ماه يا چند ساله از جمله بانك صادرات.سايپا به خاطر بي كفايتي ميران بورسي متوقف ميباشند و اين باعث بي اعتمادي مردم به بورش شده است
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    0 2
    کاهش سود بانکی فقط به دلیل افزایش حاشیه سود برای بانک ها و به ضرر مردم است.اگر بانکی از پول ما فرضا ۴۰ درصد سود می کرد و ۱۸ درصدش را به من سپرده گذار می داد،الان با تصویب این ها ،۱۵ درصدش را می دهد و بقیه می رود در جیب خودش.این تصمیم فقط به سود بانک هاست و به ضرر سپرده گذار. به شما قول می دهم اگر نرخ سود تسهیلات صفر هم بشود ،هیچ کدام از تولیدکنندکان ما قرانی از قیمتشان کم نخواهند کرد.پس اینکه سود بانکی کم شود،قیمت ها پایین می آید و اواع گل و بلبل می شود دروغ محض است. قیمت ها دایما در حال افزایش است ،از قرص و دارو گرفته تا مواد غذایی،هر روز با افزایش روبرو هستیم و فقط ما سپرده کذاران هستیم که انکار باید ضرر کنیم.
  • بی نام RO ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    0 1
    وقتی مدیریت درست نباشد این پول هر جا برود نه تنها منشا توسعه و رونق نخواهد شد، بلکه فجایع جدید به بار خواهد آورد. طی سالهای اخیر چندین بار این موارد را در بازار مسکن، طلا و بورس دیده ایم.