دژاگه: کی‌روش برای تیم ملی جانش را هم می‌دهد

یکی از تلخ‌ترین تصاویری که از جام جهانی‌ در ذهن ایرانی‌ها مانده، تصویر پنالتی محرز روی اشکان دژاگه در بازی ایران و آرژانتین در جام جهانی‌ برزیل است.

روزنامه خبرورزشی نوشت: اشکان می‌گوید اگر مازیچ آن پنالتی را می‌گرفت، قطعاً ایران می‌توانست برنده جام جهانی‌ باشد. او معتقد است با تجربه‌ای که ایران در جام جهانی‌ برزیل به دست ‌آورد، حالا می‌تواند به موفقیت در روسیه امیدوارتر باشد.

تیم آینده‌ام
فصلی که گذشت از نظر فوتبالی برایم سخت بود و به من سخت گذشت ولی صعود به جام جهانی‌ باعث شد خستگی از تنم در برود. امیدوارم برای فصل جدید هم یک انتخاب خوب داشته باشم و بتوانم جایی بازی کنم که به پیشرفت فوتبالم کمک کند. سال قبل از جام جهانی‌ است و قطعاً برای همه بازیکنان مهم است جایی باشند که با آرامش بازی کنند و برای مسابقات آماده شوند.

نتایج تاریخی در جام جهانی
دوست داریم در جام جهانی‌ نتایجی بگیریم که تا به حال در تاریخ فوتبال ما به دست نیامده. متأسفانه در جام جهانی‌ برزیل نتایج آن‌طور که بازی کردیم، رقم نخورد. ما خوب بازی کردیم و حق‌مان بود که حداقل یک برد داشته باشیم ولی بدشانس بودیم. من فکر می‌کنم بدون هیچ اغراقی حق ما این بود که آرژانتین را ببریم؛ یعنی ما مستحق مساوی هم نبودیم و باید برنده می‌شدیم، چه رسد به اینکه بخواهیم بازنده باشیم. همه مردم دیدند در آن بازی چه اتفاقاتی افتاد و داور با ما چه‌کار کرد.

دیدار با مازیچ
شاید برایتان جالب باشد که چند سال بعد از جام جهانی‌ و در قطر مازیچ داور بازی ایران و آرژانتین را دیدم. او دیدار ما (العربی) و السد را در لیگ قطر سوت زد. بعد از کاری که در جام جهانی‌ با ما کرد، از دیدنش ناراحت شدم و می‌خواستم به او بگویم آیا فهمیده چه اشتباه بزرگی کرده است؟ ما می‌توانستیم در آن بازی برنده باشیم. پنالتی محرز ما را نگرفت و در آخر بازی را آن‌طور باختیم.

گفتند کی‌روش می‌خواهد برود؟
قطعاً با داشتن این کادر فنی شانس موفقیت‌مان در روسیه بیشتر می‌شود. خیلی از مربیان حوصله جنگیدن را ندارند ولی کی‌روش به خاطر تیم ملی همیشه مبارزه می‌کند و حتی جانش را می‌دهد. یادم هست وقتی در قطر بازی می‌کردم، رسانه‌ها نوشته بودند کی‌روش از تیم ملی می‌رود و همان موقع چند بازیکن ما در العربی می‌گفتند این خبر واقعی است؟ چطور شما مربی به این خوبی را می‌خواهید از دست بدهید؟ یعنی آنها هم تعجب کرده بودند. آقای کی‌روش همیشه برای تیم ملی امکانات می‌خواهد و ان‌شا‌ءا... این امکانات مهیا شود تا بتوانیم در جام جهانی‌ از حق ایران دفاع کنیم. او این امکانات را برای تیم ملی می‌خواهد و برای خودش نمی‌خواهد.

افتخار بزرگی است
هنوز تا جام جهانی‌ راه زیادی در پیش داریم و معلوم نیست چه بازیکنانی به روسیه می‌روند. امیدوارم تا آن زمان خودم هم آماده باشم و هم سالم. ان‌شا‌ءا... بازیکنان دیگر تیم هم همین شرایط را داشته باشند. اگر بتوانم در دومین جام جهانی‌ام حاضر شوم، افتخار خیلی بزرگی است. اصلاً به تیم ملی آمدم چون می‌دانستم می‌توانیم یک تیم خوب باشیم و افتخارات زیادی را با هم به دست بیاوریم.

نام حریفان فرقی ندارد
برای ما فرقی ندارد در جام جهانی‌ در چه گروهی بیفتیم. ان‌شا‌ءا... با هر تیمی بیفتیم می‌توانیم برنده باشیم. البته جام جهانی‌ جایی است که بهترین تیم‌های دنیا حاضر هستند و به این سادگی نمی‌توان برنده شد ولی ما یک تجربه خوب از برزیل داریم. در آن جام به همه دنیا نشان دادیم اسم ایران بزرگ است و حریفان باید از آن بترسند. الان هم با قدرت و بدون هیچ شکستی به جام جهانی‌ رفته‌ایم. قطعاً همه تیم‌ها ما را جدی می‌گیرند و حتی از ما ترس خواهند داشت.

بازی‌ها تشریفاتی نیست
خیلی دوست داریم بدون گل خورده و بدون باخت بازی‌های مقدماتی را تمام کنیم. این رکوردی که تیم ملی دارد، هیچ تیمی در دنیا ندارد. هدف‌مان این است که در دو بازی با کره ‌جنوبی و سوریه هم برنده باشیم. باید این موفقیت را ادامه بدهیم. فکر کنم این دو بازی حتی فرصت خوبی است که بازیکنان جوان تیم ملی بتوانند قدرت خودشان را نشان دهند. این بازی‌ها برای ما اصلاً تشریفاتی نیست. می‌خواهیم کره را برای پنجمین بار ببریم و در بازی آخر مقابل سوریه هم برنده باشیم تا یک جشن به یادماندنی برای صعودمان بگیریم.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =