۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۳

ایرنا نوشت: خبرگزاری قطر (قنا) روز پنجشنبه گزارش داد که شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امورخارجه قطر در تماسی تلفنی با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود درباره مسائل مورد علاقه دوطرف گفت و کرد.

براساس این گزارش، دوطرف در این تماس تلفنی با تاکید بر توسعه و گسترش مناسبات دو کشور درباره مسائل منطقه و بین المللی نیز تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه قطر بامداد پنجشنبه اعلام کرد که سفیر این کشور را که مدت ها قبل به دوحه فرا خوانده بود، به تهران باز می گرداند.

در پی تیرگی روابط میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به سرکردگی دولت سعودی با قطر به عنوان عضو دیگری از این شورا و نیز تحریم اقتصادی عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر با این کشور، مناسبات دوحه و تهران گسترش یافته و ایران نزدیک ترین راه مواصلاتی به قطر اعلام شده است، به گونه ای که پروازهای بین المللی به آن کشور تنها از راه ایران میسر است و این کشور نیاز مبرم خود را عمدتا از ایران تامین می کند.

مراودات تجاری بین ایران و قطر در این مدت به حدی بوده است که صفر شیبانی مدیرکل گمرک بندرلنگه از توابع استان هرمزگان روز سه شنبه گفته بود که طی پنج ماه اخیر 466 تن کالای خوراکی فقط کشورهای ترکیه و آذربایجان از این بندر به مقصد قطر ترانزیت شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    1 0
    ایشالا خجالت بکشند و بفهمند ما ایرانی ها دنبال منافع کوتاه مدت نیستیم.