خودروی الکتریکی جدید: طی ۸۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ!

یک شرکت تولیدکننده خودروهای الکتریکی موفق شده یک باتری سه‌بعدی بسازد که طی یک دقیقه شارژ شده و قادر است یک خودرو را برای مسافت 800 کیلومتر نیرودهی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، شرکت "فیسکر"(Fisker) مبتکر تولید این باتری منحصر بفرد است و اعلام کرده است که تولید انبوه آن را در سال 2023 آغاز خواهد نمود.

بنابر اعلام مقامات این شرکت، این باتری ظرفیتی 2.5 برابر ظرفیت باتری‌های موجود در بازار داشته و این قابلیت به خاطر ساختار سه‌بعدی منحصر بفردی است که در طراحی آن لحاظ شده است.

باتری‌های معمول موجود در بازار یک ساختار لایه‌ای دارند که سبب می‌شود محدودیت‌هایی در ظرفیت و انرژی باتریها ایجاد شود، اما استفاده از ساختار سه‌بعدی سبب می‌شود که این نقاط ضعف برطرف شود.

"فابیو آلبانو"(Fabio Albano) معاون بخش باتری‌سازی شرکت فیسکر در رابطه با این محصول گفت: تولید این باتری اولین قدم به دنیای جدیدی از مهندسی مواد و الکترونیک است.

وی افزود: ما تمام نقاط ضعف موجود در صنعت تولید باتری‌ را مد نظر قرار دادیم و موفق شدیم محصولی تولید کنیم که بتواند تمام این مشکلات را حل کند.

در تولید این باتری از مواد بازیافتی استفاده شده است و به همین دلیل هزینه تولید آن پایین‌ بوده است.

"هنریک فیسکر"(Henrik Fisker) رییس شرکت خودروسازی فیسکر اعلام کرده است که قصد دارد از این محصول نه تنها برای بهبود خودروهای الکتریکی خود استفاده کند بلکه مترصد آن است که کل بازار خودروهای الکتریکی را تحت تاثیر قرار داده و این فناوری را به آنها نیز انتقال دهد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =