تسنیم به نقل از معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نوشت: نیمی از مردم ایران قریب به ۵۱ درصد از مشترکان ماهانه زیر ۸ هزار تومان پرداخت قبض برق دارند و در مجموع ۶۷ درصد مشترکان، هزینه زیر ۱۵ هزار تومان برای مصرف ماهانه برق که مهمترین حامل انرژی است می پردازند.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی  اظهار داشت: ارزان ترین انرژی توزیعی در دنیا، توزیع برق در ایران است.

وی افزود: ارزان‌فروشی برق نه تنها کمکی به اقتصاد ملی نمی کند بلکه با یارانه ای که به صورت مستمر در راه مصرف این حامل مهم انرژی پرداخت می کنیم در جهت عکس بهینه سازی مصرف حرکت می کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: قیمت تمام شده تولید هرکیلووات ساعت برق بدون هزینه سوخت، 110 تومان در سال 96 است که به طور متوسط 66 تومان در هر کیلووات ساعت از مردم دریافت می شود.

وی ادامه داد: نیمی از مردم ایران قریب به 51 درصد از مشترکان ماهانه زیر 8 هزار تومان پرداخت قبض برق دارند و در مجموع 67 درصد مشترکان، هزینه زیر 15 هزار تومان برای مصرف ماهانه برق که مهمترین حامل انرژی است می پردازند.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    3 0
    وزیر نیرو دروغ میگن این ۵۱درصدو۶۷درصد مال خودش و اطرافیان خودش هست
  • جان سخت در ایران IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    3 0
    گران فروشی به اصطلاح خودرو چه ایا کمکی به اقتصاد بر شکسته میکند؟
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    4 0
    ایشون مال بیت‌المال رو به عنوان حقوق می‌گیره و به ضرر ولی نعمتش که مردم باشند نطق می‌کنه، چون خبر از فقر و گرسنگی نداره. با مصرف زیاد برق، محاله تو این مملکت پول برق زیر ۸ هزار تومن باشه. یک لامپ و تلویزیون و یخچال که حداکثر ۸ ساعت در روز کار می‌کنند، توی خونه ۵۰ متری، ۸ هزار تومن کمه؟ بیشتر باید بگیرند؟
  • بی نام EU ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    0 0
    90 درصد مسولین کشورهای دیگه هم اختلاس نمی کنند رانت خواری نمی کنند