مهر نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اگر چه رای منفی هند به انتقال سفارتخانه این رژیم از تل آویو به قدس ما را ناامید کرد اما این رای نمی تواند تاثیری بر روابط طرفین بگذارد.

به گزارش هندوستان تایمز، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که روز گذشته در سفری ۶ روزه وارد دهلی نو شد، امروز با «نارندرا مودی» همتای هندی خود دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار از روابط هند و اسرائیل به عنوان «ازدواج در آسمان» یاد کرد و گفت که اگر چه رای منفی هند به انتقال سفارتخانه این رژیم از تل آیو به قدس، آنها را ناامید کرده است اما تنها یک رای منفی نمی تواند باعث تغییر روابط دوجانبه و همکاری های طرفین شود.

نتانیاهو در ادامه گفت که امیدوار است که سفر وی به هند باعث تغییر در روابط دوجانبه طرفین از جمله تکنولوژی، زراعت و سایر حوزه های در حال پیشرفت در دنیا گردد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هنگام صحبت در مورد رای منفی هند به سیاست «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تغییر پایتخت این رژیم از تل آویو به قدس گفت: قطعا رای منفی هند ما را ناامید کرد اما سفر حال حاضر من به هند نشان دهنده پیشرفت رو به جلوی روابط هند و اسرائیل در بسیاری از جبهه ها است.

وی در ادامه تاکید کرد: من فکر نمی کنم که یک رای منفی بتواند رای گیری های کلی را تحت تاثیر قرار دهد چرا که تعداد کشورهایی که به سیاست ترامپ رای مثبت دادند بسیار بودند.

لازم به ذکر است که ماه گذشته هند به همراه ۱۲۷ کشور دیگر به قطعنامه سازمان ملل در حمایت از قدس رای مثبت دادند و این قطعنامه با ۱۲۸ رای موافق و ۹ رای مخالف تصویب شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه و در تعریف روابط این رژیم با هند گفت که: این یک رابطه ویژه بین مردم و رهبران دو طرف است.

وی افزود: رابطه  دهلی نو- تل آیو در واقع مانند ازدواج در آسمان است اما در روی زمین شکل گرفته و بسته شده است.

نتانیاهو همچنین در ادامه اظهارات خود نارندرا مودی را یک رهبر بزرگ برای مردم هند خطاب کرد و گفت که وی آینده بسیار درخشانی را برای مردم این کشور رقم خواهد زد.

وی همچنین خواهان مبارزه مشترک طرفین در مبارزه با تروریسم شد و در این راستا تبادل اطلاعات بین طرفین را ضروری خواند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت روابط دفاعی ما بسیار قابل توجه و مهم است و شامل موراد بسیاری می شود. من فکر می کنم که کلمه دفاع در اینجا بسیار کلیدی است چرا که ما ملت های تهاجمی نیستیم. ما بسیار متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم که هیچکدام از طرفین تجاوز سایر کشورها علیه دیگری را بر نمی تابد.

وی در ادامه و در مورد گسترش روابط دو جانبه طرفین گفت که اسرائیل به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است و ما از همه امکانات موجود برای پیشرفت صنعت خود بهره می بریم.

نتانیاهو در پایان گفت که با توجه به اهمیت و جایگاه هند در امر فروش عمده خودرو مایل است تا ارتباط خوبی بین تولیدکنندگان خودرو در دهلی نو و تل آویو برقرار گردد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =