ایرنا نوشت: سخنگو و معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کارت پایان خدمت سربازی به شرط گذراندن دوره‌های آموزشی اجباری پیشگیری از اعتیاد صادر می‌شود.

پرویز افشار  به امضای تفاهمنامه‌ای بین سازمان نظام وظیفه عمومی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با انعقاد این تفاهمنامه ‌از این پس آموزش پیشگیری از اعتیاد برای سربازان الزامی می شود که بخشی از این دوره آموزشی به بصورت حضوری و بخشی دیگر به صورت مجازی انجام می شود.

وی ادامه داد: ‌سربازان نظام وظیفه پس از گذراندن آموزش‌ها و برگزاری آزمون مربوطه گواهی کسب می‌کنند که در پرونده آنان قرار خواهد گرفت و با این گواهینامه، کارت پایان خدمت آنان صادر می شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در همین راستا تفاهمنامه پیشگیری از اعتیاد با سازمان نظام وظیفه امروز امضا شد.

وی تاکید کرد: اگر بیماری اعتیاد سربازی کشف شود، آن سرباز بر اساس این تفاهمنامه تحت پوشش درمان قرار خواهد گرفت.

افشار اظهار کرد: این تفاهمنامه در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و استفاده از شرکای جدید منعقد می شود و دارای اهمیت بالایی است چراکه سازمان نظام وظیفه عمومی گلوگاه مناسبی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و کشف افراد دارای رفتارهای مخاطره آمیز به شمار می آید.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی گفت: سالانه 400 هزار تن به سازمان نظام وظیفه مراجعه می کنند و از آنجا به وزارت دفاع، سپاه و نیروی انتظامی اعزام می شوند.

47234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =