یک نماینده مجلس شواری اسلامی ایران خواستار مستند سازی درباره نقش انگلیس در راه اندازی ساواک شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که با روابط عمومی مستند «رمز و راز ملکه» گفت‌و گو کرده گفته که این مستند برای مخاطبان خاص جذاب است، 

او اضافه کرده: پرداختن به ملکه انگلستان و نحوه حکومت وی در آن کشور و مستعمراتش مسئله ای است که می تواند برای افراد خاص جذاب باشد و برای آن وقت بگذارند. اما در مورد انگلستان و اقداماتی که علیه کشورمان انجام داده MI6 و اینتجلنت سرویس مهم ترند. یا CIA در آمریکا یا موساد رژیم اشغالگر قدس که چه نقشی در ضرر هایی که به ایران زده اند یا نقششان در ایجاد ساواک می تواند برای عموم مردم جذابیت داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دانستن سوابق این فعالیت ها برای عوام مردم بسیار اثرگذار خواهد بود. بخصوص درباره ماهیت ساواک که جوانانی که قبل از انقلاب نبوده اند کم و بیش در سخنان مسئولان یا اطلاعاتی که به گوششان می‌رسد آمادگی ذهنی برای پیگیری موضوع دارند.

 مستند «رمز و راز ملکه» به کارگردانی مهدی نقویان از تولیدات مرکز مستند سازی حوزه هنری است، مراسم رونمایی از این مستند روز 24 خرداد ماه در حوزه هنری برگزار می شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =