مهر نوشت:

موضوع زمان برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش همچنان نامعلوم و بلاتکلیف است.

مجوز استخدام نیرو در آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه دریافت شد و زمان برگزاری آزمون مرداد ماه اعلام شد اما وزیر آموزش و پرورش اذعان دارد زمان استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.

طبق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان، تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی كه امكان توسعه آن ازطریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی كشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یكساله مهارت‌آموزی در «دانشگاه» بلامانع است.

ماه ها طول کشید تا وزیر آموزش و پرورش برای اجرایی شدن این ماده قانونی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی مجوز دریافت کند و در هشتم اردیبهشت بود که علی اصغر فانی در گردهمایی فرهنگیان شهرستان رزن استان همدان گفت: پس از پیگیری‌های ۶ ماهه این وزارتخانه، روز گذشته (۷ اردیبهشت) مجوز استخدام پنج هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت کتبی اعلام شد.

همچنین در ۱۳ اردیبهشت ماه علی اصغر فانی در حاشیه مراسم سپاس معلم در خصوص برگزاری آزمون استخدامی گفت: امیدواریم حداکثر اواسط خرداد ماه دستورالعمل آزمون را صادر کنیم و امیدواریم آزمون در مرداد ماه برگزار شود.

بطحائی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران در این ارتباط گفت: در حال بررسی منابع آزمون استخدامی هستیم.جدول سهمیه ها، رشته ها و منابع را آماده کرده ایم و تا هفته آینده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هدفمان این است تا زمان برگزاری آزمون استخدامی پیش از ماه مهر برگزار شود بیان کرد: اما طبق یکی از آئین نامه های سازمان مدیریت آزمون های استخدامی باید به صورت سراسری و هر شش ماه برگزار شود و معتقدند آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید در آبان برگزار شود اما تلاشی داریم تا آزمون پیش از شهریور برگزار شود تا داوطلبان بتوانند در مهرماه تحت آموزش دانشگاه فرهنگیان قرار گیرند.

بطحائی ادامه داد: سهمیه های استخدامی مطابق با نیازهای مورد نیاز در مناطق مختلف کشور است و هر منطقه بر اساس نیازهایی است که جذب نیرو سهمیه اختصاص می یابد.

اما مشکل اصلی در اینجا است که وزارت آموزش و پرورش همانند ماجرای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی که هر دفعه یک تاریخ را برای برگزاری آزمون اعلام می کرد و در نهایت هیچ آزمونی برگزار نشد و مربیان در بلاتکلیفی باقی ماندند گویا این بار نوبت برگزاری آزمون ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش است تا متقاضیان چشم به راه جزییات آزمون بمانند اکنون که در خرداد ماه قرار داریم خبری نه تنها از جزییات نیست بلکه وزیر آموزش و پرورش اذعان دارد آنچه در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.

وزارت آموزش و پرورش هنوز شرایط استخدامی ۵ هزار نیرو در این وزارت خانه را اعلام نکرده است و همین مسئله موجب شده است تا برخی از سود جویان در سایت های مختلف از طریق فروش نمونه سئوالات دوره های گذشته استخدامی آموزش و پرورش و وعده دادن قبولی تضمینی با خرید این نمونه سوالات مشتری جذب کنند و بسیاری از متقاضیان که اغلب مربیان پیش دبستانی و حق التدریس ها هستند هر روز در سایت های مختلف سرگردان به دنبال روزنه ای از امید برای پیدا کردن جزییات آزمون هستند.

و در آخرین اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش در ۸ خرداد ماه سال جاری در حاشیه سفر به خوزستان گفته است که زمان استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.

شواهد امر نشان می دهد که برگزاری آزمون استخدامی ۵ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش، تکلیفش روشن نیست و هر بار خبری متناقض از سوی مسئولان مربوطه منتشر می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    4 3
    دولت الان نمیتونه از عهده ی حقوق معلمهای کنونی بر بیاد.چطور میخواد باز استخدام کنه؟
  • امیر A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    3 9
    خیلی جالبه هر روز میگن معلمها منظورم همان کسانی است که در سال هفت ماه تعطیل هستند با حقوق وضعشان خوبی نیست . حالا برای استخدامی معلمی تمام ملت میخوان توی ازمون شرکت کنند جالبه فرهنگیان میخوان بچه های خودشان را بر هر قیمت شده معلم کنند کمی حجیب نیست
  • علی IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    4 0
    اقایان رسانه ایا اشتی مایلی و دایی مشکل فقر و ریشه کن میکنه اینها فقط یک سریالی است به دنبال شهرت شما رسانه ها هم یادتان رفته وظیفه شما چیه انتشار عکس دو فوتبالیست ما گرسنه ایم اقای سیر شکم گنده
    • محمد IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      2 1
      با احترام جای این نظر اینجا نیست
  • احسان IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    6 0
    ما مردم ایران به این بلاتکلیفی عادت کردیم . اگه این مسئله بلاتکلیفی نبود باید تعجب میکردیم
  • طاهره محبی EU ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 3
    سلام چند سال هست درنهضت سوادآموزی دوره انتقال به صورت تمام وقت تدریس میکنم فوق لیسانس مدیریت آموزشی هستم آیا حق التدریس حساب میشوم یاشرکتی؟ به امیدان که معلم شوم چون فرزند فرهنگی نیستم تلاش میکنم معلم بشم علاقه زیادی دارم برای من وامثال من چاره ای بیاندیشیدتشکر