کاروان ورزشی ایران برای حضور در المپیک ویژه راهی لس آنجلس شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسابقات المپیک ویژه (Special Olympics) هر چهار سال یکبار ویژه افراد کم توان ذهنی در رشته های مختلف ورزشی با وسعت و مقیاسی حتی بزرگتر از مسابقات معمول المپیک برگذار می شود. امسال هم لس آنجلس میزبان این رقابت هاست و از روز گذشته کاروان ورزشی ایران چند مدال گرفته است.
مسبقات المپیک ویژه 2015 از 3 مرداد به مدت 12 روز تا 15 مرداد در لس آنجلس امریکا برگزار می شود. 178 کشور در این مسابقات شرکت می کنند. تیم المپیک ویژه ایران نیز شامل 32 ورزشکار و 18 نفر مربی و مسولین همراه در این مسابقات حضور دارند. تنها 7 کشور از 178 کشور در مراسم حمل مشعل المپیک شرکت می کنند که ایران یکی از 7 کشور حمل کننده مشعل خواهد بود ونماینده کشور ما "حوریه گلچین" یکی از دختران ورزشکار است.
اولین مدالهای تیم ایران در رشته شنا بدست آمد. مهیار پیله ور جاوید نقره کرال پشت 25 متر را گرفت. امیر حسین باقری هم به مقام چهارم کرال پشت 25 متر رسید. پویا کلانتری نیز مقام چهارم کرال پشت 25 متر را به دست آورد. البته پویا کلانتری باید مدال طلا می گرفت که به خاطر خطای دست، مدالش را از دست داد.
ایرانی ها در حالی در این مسابقات می درخشند که در این رقابت ها کسب مدال زیاد هم مهم نیست و بیشتر روحیه ای که به افراد کم توان ذهنی حاضر در رقابت ها داده می شود اهمیت دارد. میشل اوباما همسر رئیس جمهور امریکا هم برای افتتاحیه این مسابقات به ورزشگاه رفته بود که این نشان می دهد این رقابت ها اهمیت زیادی دارد.
43 43

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =